شناسهٔ خبر: 27427952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دلوار:

پیروزی در جنگ اقتصادی با صبر و مقاومت ملت محقق می‌شود

بوشهر - امام جمعه دلوار گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومی مردم محقق می‏ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف و علم در عصر خود از یک شخصیت منحصر به‌فردی برخوردار بود،  آوازه منزلت علمی در میان تمام تاریخ‌ نویسان بلا استثناء مسلمان و غیرمسلمان در حد بالایی وجود دارد.

امام جمعه دلوار با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب د دیدار اقشار مختلف مردم بیان کرد: بیانات صریح و مستدل رهبر معظم انقلاب در این این برهه حساس زمانی هشداری محکم به غرب و  سردمداران استکبار بود تا متوجه شوند که ملت ایران داناتر و فهیم تر از آن است که تحت تاثیر هجمه ها و القائات غلط دشمنان قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب در طول این چهل سال باید دانسته باشند که پیوند ملت ایران با انقلاب و رهبری پیوندی ابدی است و تا مکتب اسلام زنده است این پیوند نیز جاودانه و پا برجاست.

زاهددوست بیان کرد: سران استکبار  تصور می کنند با توطئه‌ها و دروغ پراکنی‌ها و القای نامیدی در جامعه ما موفق می‌شوند که اعتماد مردم را از نظام اسلامی سلب کنند و بین ملت ایران و انقلاب اسلامی فاصله بیندازند اما به فضل الهی و با هوشیاری ملت بصیر ایران چیزی جز  شکست و سرافکندگی و ذلت نصیب شان نشده است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی کشور عمدتا ریشه داخلی دارد و مشکلات موجود زائیده نحوه مدیریت و سیاستگذاری‌های دستگاه اجرایی است. بنابراین طبیعی است که یکی از مطالبات جدی مردم، تغییر در تیم اقتصادی دولت باشد چرا که بی‌تدبیری‌ و ناکارآمدی و سیاست‌های غلط در حوزه اقتصادی باعث مشکلات عدیده‌ برای مردم شده است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در یک فراز دیگری رهبر معظم انقلاب فرمودند با آمریکا به‌ علت وجود استدلال‌های دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان، با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نخواهیم کرد چراکه مذاکره با رژیم زورگو و پر توقع آمریکا وسیله‌ای برای رفع یا کاهش دشمنی آن‌ها نیست بلکه دادن ابزاری به آمریکا است که با آن می‌تواند بیشتر و بهتر اعمال دشمنی کند و اهداف خود را پی بگیرد.

امام جمعه دلوار  با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، تصریح کرد: این روز به عنوان، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شده است.

وی گفت: باید از آزادگان درس زندگی، ایثار، شجاعت و مردانگی آموخت و در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی می بایست از آزادگان دعوت به عمل بیاید و جوانان امروز کشور را بیشتر با جوانان دوران دفاع مقدس و انقلاب آشنا کرد.

زاهددوست ادامه داد: درسی که از آن عزیزان  آموختند این بود که ملتی که مقاومت و ایستادگی را سرلوحه خود سازد و با اتکای به خدا درراه اهداف خود بایستد درنهایت پیروزی را در آغوش خواهد گرفت، هر چند در کوتاه‏ مدت برخی ساده‏ لوحان و یا وابستگان و خائنان، ایستادگی و مقاومت ملت ایران را سرزنش کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز ما باید بدانیم که پیروزی درجنگ اقتصادی با صبرو مقاومت ملت و رشادت عمومی مردم است که محقق می‏ شود. برخی کوته‏ نظران و یا خائنان امروز نیز چنین القاء می‏‌کنند که ایستادگی در برابر دشمن حاصلی ندارد و پیروزی و سرافرازی در پی آن نخواهد آمد و بهتر است که هرچه زودتر در برابر دشمن تسلیم شویم.

امام جمعه دلوار افزود: در حالی که درسی که رزمندگان دفاع مقدس و  آزادگان سرافراز به ملت ایران داده است ایستادگی و استقامت است و این  باعث پیروزی و سربلندی خواهد شد و صبر و استقامت به مرور زمان به پیروزی و سرافرازی منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنگره عظیم و جهانی حج  مظهر وحدت جهان اسلام و اعلام برائت از مشرکان در عصر حاضر خصوصا برائت از  استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی است. بدون شک اعلام برائت از مشرکان در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر مسلمان زمینه‌ رهایی و نجات سایر ملت‌های مسلمان از زیر یوغ استکبار جهانی را فراهم خواهد کرد.

زاهددوست با اشاره به ششم ذی الحجه سالروز شهادت جمعی از حجاج توسط آل سعود در سال ۶۶ اضافه کرد: این رژیم همواره درطول  تاریخ منشاء  جنایت نبوده  است و امروز هم با بی شرمی تمام به مردم بی‌گناه یمن حمله می کنند و زنان و کودکان بی پناه را قتل عام می کند.

وی گفت: آل سعود و آمریکا  در برابر مقاومت  شبه نظامیان حوثی عصبانی شده و از سر دستپاچگی به به بیمارستان ها، مدارس اماکن عمومی مردم حمله می کند و چند هفته قل هم به اتوبوس حامل کودکان یمنی که از کلاس قرآن برمی گشتند حمله کرده و این کودکان بی گناه را قطعه قطعه کردند.

امام جمعه دلوار گفت: متاسفانه مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت ها سکوت می کنند و در برابر دفاع از حقوق بشر رفتار متفاوتی دارند.

نظر شما