شناسهٔ خبر: 27427780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اراک:

همت و استقامت رمز پیروزی در مقابل دشمنان نظام اسلامی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: همت و استقامت رمز پیروزی امت اسلامی در مقابل دشمنان نظام است و در این مسیر اگر تقوا و توکل داشته باشیم، قطعا دشمن مغلوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، اظهار داشت: امروز همه ما باید همت و پشتکار را در کنار تقوای الهی سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم که هیچ ملتی نتوانسته با تنبلی و عدم تلاش به موفقیت و جایگاه رفیع برسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: چنانچه همت خود را به کار گیریم و عزم راسخ داشته باشیم، هیچ دشمنی نمی تواند در مقابل ما مقاومت کند، همانطور که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز همین همت و استقامت، ما را بر زورگویان و دشمنان پیروز کرد.

شهدا برای ما درس ایثار و مقاومت هستند

دری نجف آبادی بیان کرد: شهدا برای ما درس فداکاری و ایثار و مقاومت هستند و بایستی از شهیدان که همواره تقوا و توکل به خداوند متعال را سرلوحه کار خود داشتند، الگو بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: مسلمانان در هر عرصه ای که مقابل دشمن با قدرت ایستادند به پیروزی دست یافتند و توانستند توطئه ها را خنثی کنند، از جمله این وقایع می توان به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد که در نهایت به غلبه لبنان بر رژیم صهیونیستی انجامید.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام خیال باطلی را در سر می پرورانند که اشغال سرزمین فلسطین است، اما مسلمانان به دشمن اثبات خواهند کرد که قدس شریف متعلق به مسلمین است و به زودی این سرزمین از وجود متجاوزان پاک خواهد شد.

آحاد جامعه با اراده مستحکم رفع مشکلات را مدنظر قرار دهند

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بایستی آحاد جامعه با اراده مستحکم و همت بلند و همچنین امید، در مسیر رفع مشکلات گام بردارند و در این مسیر از توکل بر خداوند متعال غفلت نکنند.

به تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبری با عهدشکنان و زورگویان به هیچ وجه مذاکره نخواهیم کرد، چرا که تاکنون بدعهدی های زیادی از دشمن دیده ایمنماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: اگر همه ما از مردم و مسئولان، چنین عمل کنیم و در این راستا از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب بهره بگیریم و ولایتمداری را مدنظر قرار دهیم، قطعا در مقابل دشمن پیروز خواهیم بود و هیچگونه آسیبی نمی بینیم.

دری نجف آبادی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر فرمودند که با دشمن نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می کنیم؛ ما نیز به تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبری می گوییم که با عهدشکنان و زورگویان به هیچ وجه مذاکره نخواهیم کرد، چرا که تاکنون بدعهدی های زیادی از دشمن دیده ایم.

ملت ایران بر عهدی که با امام راحل و شهدا بسته پایبند است

امام جمعه اراک ابراز داشت: دشمن باید بدانند که امت اسلامی ایران همواره بر عهدی که با امام راحل و شهدا بسته پایبند است و در این راستا با وجود مشکلات مختلف، با تمام توان از نظام اسلامی پشتیبانی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در حوزه اقتصادی لازم است که دولت یک ساماندهی اصولی در بخش بازار ارز و سکه انجام دهد و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه نظارت کارشناسی داشته باشد، در شرایط کنونی انتظار می رود که مسئولان کاملا هوشیارانه عمل کنند.

دری نجف آبادی گفت: از سوی دیگر باید از وارات کالاهای لوکس و ضروری در شرایطی فعلی با جدیت جلوگیری و با سوداگرانی که به دنبال احتکار کالاهای مورد نیاز مردم هستند، از سوی دستگاه قضایی به شدت برخورد شود.

نظر شما