شناسهٔ خبر: 27427321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده مردم تایباد در مجلس خبر داد

آسفالته شدن همه جاده‌های تایباد تا انتهای سال جاری

گروه شهرستان‌ها - نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سال جاری صددرصد جاده‌های اصلی در این شهرستان مرزی آسفالت خواهد شد و به همین مناسبت جشن اتمام جاده‌های خاکی در تایباد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

تا پایان سال جاری 100 درصد جاده‌های اصلی در تایباد آسفالت می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عصر پنچ‌شنبه، 25 مرداد ماه، در جمع اصحاب رسانه افزود: شهرستان مرزی تایباد تنها 8 کیلومتر جاده خاکی دارد که با جذب اعتبارات، تا پایان سال به صورت کامل از آسفالت بهره‌مند خواهد شد.

وی به پروژه ناتمام راه‌آهن مشهد دوغارون اشاره کرد و گفت: در دوره نماینده قبل، این پروژه مطرح شد و هنوز به دلیل کمبود اعتبار بر روی کاغذ مانده است. دولت محور اعتبارات در این حوزه را به دلیل اهمیت اقتصادی معادن سنگ آهن خواف به راه‌آهن خواف هرات اختصاص داده و هنوز هیچ اقدام سازنده‌ای برای اتمام راه‌آهن مشهد دوغارن انجام نگرفته است.

حوزه بهداشت و درمان در تایباد نیازمند رسیدگی بیشتر است
رحیمی اظهار کرد: زیرساخت‌های بهداشتی در شهرستان مرزی تایباد ضعیف است و در این زمینه نیاز به رسیدگی بیشتر احساس می شود. در حال حاضر تنها بیمارستان تایباد با قدمت بیش از 40 سال با توجه به مراجعه بیماران از شهرستان‌های باخرز، خواف و روستاهای مجاور جوابگوی نیازهای مراجعان نیست.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت به دلیل مشکلات طرح بیمه سلامت در پرداخت مطالبات پزشکان، با مشکل رو به رو گردیده و همین مهم سبب عدم حضور اکثر پزشکان متخصص در مناطق مرزی و محروم مانند تایباد شده است. این مسأله حضور نیروی متخصص در بیمارستان شهرستان را کمرنگ کرده است.

رحیمی از حضور متخصص سونوگرافی زن در تایباد خبر داد و بیان کرد: با توجه به بافت سنتی و مذهبی در این شهرستان، حضور متخصص خانم در این حوزه نیاز ضروری بوده که با پیگیری‌های انجام شده به زودی شاهد این اتفاق در این منطقه مرزی خواهیم بود.

تایباد دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در زمینه اشتغال است
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مشکلات اشتغال این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه در زمینه اشتغال است که باید با پیگیری مجدانه آن‌ها را به فعل تبدیل کرد. در این راستا بهره‌مندی از ظرفیت گمرک و منطقه ویژه دوغارون این فرصت را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقداماتی در راستای تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه آزاد انجام شده و لایحه آن آماده تحویل به مجلس است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم در بهار 1398 شاهد صدور رأی نهایی این لایحه در مجلس باشیم.

وی اظهار کرد: اختلاف با کشور افغانستان بر سر مشکل کمبود آب، مسأاله حق‌آبه را به وجود آورده که دولت در حال پیگیری‌ این مطلب است تا مساله حق‌آبه سد دوستی به زودی حل و هریرود ساماندهی شود.

تا پایان سال جاری 100 درصد جاده‌های اصلی در تایباد آسفالت می‌شود

فقر فرهنگی عامل اصلی برای عدم تحصیل دختران در تایباد
رییس فراکسیون مرزنشینان و اهل سنت مجلس با اشاره به فقر فرهنگی در شهرستان تایباد بیان کرد: بافت سنتی و فقر فرهنگی سبب جلوگیری از تحصیل دختران در حاشیه شهر و روستاها شده و نیز مشکلات اقتصادی بر آن دامن زده است.

وی به سوالی در رابطه با ضعف دانشگاه‌های تایباد، اینگونه پاسخ داد: افزایش هزینه‌های خانواده و عدم اشتغال پس از پایان یک دوره طولانی تحصیل، ادامه  روند حضور در دانشگاه‌ها را کمرنگ کرده است. برای تقویت این حوزه اگر جذب دانشجو از افغانستان صورت پذیرد، مشکل اقتصادی دانشگاه‌ها و صندلی‌های خالی جبران خواهد شد.

انتشار تفکر تقریب مذاهب اسلامی در جهان ضروری است
نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفکر تقریب مذاهب اسلامی برگرفته از فهم درست و شناخت کافی از مذهب یکدیگر است. اگر در این زمینه اقدامات لازم فرهنگسازی شود، شاهد هیچگونه اختلاف در این زمینه نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در کشوری که رهبرش مقتدرانه و با درایت مذهب تسنن را تکریم می‌کند، وحدت و یکدلی موج می‌زند و این مهم خواری بر چشم دشمنان است. نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم بی‌پناه فلسطین که اکثر آنان را اهل تسنن تشکیل داده، کمک می‌کند و این یعنی تقریب مذاهب به درستی انجام گرفته است.

رحیمی با تأکید بر همدلی و وحدت بیان کرد: با یکرنگی و وحدت می‌توان کدورت‌ها را از بین برد و عشق و محبت را ترویج داد؛ بدین وسیله مشکلات در این خطه مرزی مرتفع خواهد شد.

وی جنگ اقتصادی را مانند جنگ فیزیکی دانست و گفت: دولت کالاهای اساسی و مورد نیاز را شناسایی کرده و دستور ممنوعیت خروج ارز کشور را صادر کرده است. برای گذر از برهه بحران و تحریم اقتصادی باید ملت و دولت همگام با یکدیگر قدم بردارند. دشمن دنبال تحریک ملت ایران توسط جنگ روانی برای تسلیم کردن و به زانو درآوردن مردم است اما بداند و آگاه باشد جمهوری اسلامی ایران تن به تکمیل این پازل نخواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما