شناسهٔ خبر: 27427077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه موقت یاسوج: مبارزه با فساد به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

R41452/P1486/S6,69/CT11

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مبارزه با فساد به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و مردم انتظار برخورد از سوی مسئولان و متولیان امر را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی‌صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: دوران آزادی فضل جدیدی در دفاع مقدس بود که آزدگان حتی نمی‌توانند در حد آزار و اذیت شدن آن را بیان کنند و امروز وظیفه داریم که این دوران را پاس بداریم.

وی عنوان کرد: امروز حساسیت دشمنان نظام ما در بحث موضوعات دفاعی دوچندان شده به گونه‌ای که حتی در مذاکرات، مسائل دفاعی ما را به شکل ویژه‌ای در دستور کار خود قرار می دهند.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بر روی 5 محور خاصه بحث مشکلات اقتصادی تمرکز شده که دلیل این مشکلات را عمدتا مسائل داخلی عنوان کردند، ابراز کرد:  از دولت می‌خواهیم که تغییراتی متناسب با زمان برای حل مشکلات افتصادی در دولت انجام گیرد.

مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: نباید فساد در جامعه باشد و البته جمهوری اسلامی با ریشه‌های فساد و عناصر فساد مبارزه کرده و به این مبارزه ادامه می‌دهد.

حسینی‌صدر بیان کرد: حراج سرمایه‌های کشور مانند طلا و ارز نتیجه همین فسادها بوده و مسئولان باید تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با این فسادها بیندیشند ما در کشورمان مشکلی نداریم که نتوانیم آن را حل کنیم و متخصصان باید موضوعات را به طور تخصصی بررسی و مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه‌  که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا برای مذاکره قابل اعتماد نیست و مردم نیز این را به خوبی می‌دانند و همانگونه که ایشان فرمودند فساد در کشور یک اژدهای هفت سر بوده و راه مبارزه با آن احساس مسئولیت و در کنار هم بودن مسئولان است.

امام جمعه موقت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبارزه با فساد به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و مردم انتظار برخورد از سوی مسئولان و متولیان امر را دارند.

حسینی‌صدر با اشاره به رژیم حقوقی دریای خزر، تصریح کرد: در تعیین حدود مرزی دریایی خزر که قرار است در هفته‌های آینده مورد بررسی کشورهای حاشیه این دریا قرارگیرد و نباید ایران در این موضوع متضرر شود.

وی با اشاره به قراردادهای ننگنی تاریخی همچون ترکمنچای که به دریای خزر تعرض شد اشاره کرد و افزود: که در هیچ قراردادی نیامده که حق ایران در این دریا 50 درصد است.

حسینی‌صدر نشست کشورهای حاشیه خزر در قزاقستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مهمترین نقطه توافقنامه این کشورها بحث امنیتی بودن سواحل دریای خزر بوده که در آن کشورهای حاشیه خزر متعهد شدند سواحل و آب های خود را در اختیار کشورهای بیگانه قرار ندهند تا در صورت جنگ کشورهای بیگانه از آب‌ها و سواحل دریای خزر بر علیه دیگر کشورها استفاده کنند.

وی امنیت اقتصادی دریای خزر را بر اساس این نشست بر عهده جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در موضوع ذخایر گازی و نفتی نیز هر کشور به اندازه‌ای که ساحل در اختیار دارد می‌تواند از ذخایر گازی و نفتی این دریا بهره ببرد و حق تعرض به کشورهای دیگر را ندارد.

انتهای پیام/م

نظر شما