شناسهٔ خبر: 27426468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

31 انبار بزرگ احتکار کالا در کرمان کشف شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد هشدار داد: محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی تذکرات دستگاه قضایی را جدی بیگرند زیرا قانون

صاحب‌خبر - به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد هشدار داد: محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی تذکرات دستگاه قضایی را جدی بیگرند زیرا قانون مجازاتی را تعیین کرده، که بسیار سخت، عبرت آموز و بازدارنده است.
وی اظهار داشت: کرمان یکی از استان های پیشگام در حوزه مقابله با اخلاگران در نظام اقتصادی کشور بخصوص در بعد احتکار کالاهای مورد نیاز جامعه است.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان تصریح کرد: گاهی افرادی به قصد اینکه کالایی در بازار کمیاب و در نتیجه گران شود بسیاری از کالاها را انباشته و از عرضه و توزیع آنها به بازار خوداری می کنند.
موحد گفت: کمیته های مختلفی در کرمان با محوریت قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و همین طور در شهرستان ها تشکیل شد که حرکت بسیار ارزشمندی است.
وی ادامه داد: از انبارهای احتکار کالا بازدید و 31 انبار کالاهای مختلف و متنوعی اعم از لاستیک خودرو، لوازم منزل، مواد غذایی، دارو و سایر مایحتاج عمومی کشف شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بلافاصله انبارهای احتکار کالا در کرمان توقیف و 18 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و از صبح امروز نیز در این انبارها باز و کار عرضه و ارائه کالاهای مکشوفه احتکاری به بازار آغاز شد.
وی در زمینه اینکه برخوردهای دستگاه قضایی در زمینه برخورد با مخلان اقتصادی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی آرامش قطعی به بازار برنگردد این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
موحد عنوان کرد: پرونده افرادی که مبادرت به احتکار می کنند اگر در حد اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد دادسرا و دادگاه انقلاب و در صورت صلاحدید ریاست محترم قوه قضائیه در دادگاه های ویژه در مرکز استان رسیدگی می شود.
وی بیان داشت: وفق مقررات برای متخلفان مجازات تعیین می شود و کالاهای احتکار شده به بازار هم عرضه و پول حاصل از فروش کالاها فعلاً به حساب سپرده دادگاه واریز و در حکم قطعی و تصمیم قضایی تعیین تکلیف می شود.
3029
انتهای پیام

نظر شما