شناسهٔ خبر: 27426396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قوانین بخش کشاورزی نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

به گزارش ایرنا ، سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه باید فعالیت ها را قابل اندازه گیری و راندمان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه باید فعالیت ها را قابل اندازه گیری و راندمان کار را افزایش داد ، افزود: با اصلاح برخی از قوانین بخش کشاورزی می توان خروجی کار را ارتقا بخشید .
وی اظهار داشت: نمایندگان استان کرمان در خانه ملت صدای این حوزه را به گوش دولتمردان برسانند و این نمایندگان باید در راستای نظارت بر اجرای دقیق قوانین و انعکاس فریاد مردم فعالیت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: میزان بسیاری از اقتصاد و مصرف آب استان در بخش کشاورزی هزینه می شود و این در حالی است که تنها 24 درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به این حوزه است.
وی افزود: حدود 93 درصد آب در بخش کشاورزی هزینه می شود اما تنها 32 درصد اشتغال استان کرمان را به خود اختصاص داده است و بهره وری چشمگیری ندارد.
طبیب زاده تصریح کرد: بخش دولتی و غیردولتی در حوزه کشاورزی همراه هستند و با حضور تشکل های قدرتمند این بخش می توان اقدامی اساسی در راستای افزایش بهره وری کشاورزی استان انجام داد.
نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی نقش بهره وری در بخش کشاورزی با حضور سرپرست استانداری کرمان، نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام

نظر شما