شناسهٔ خبر: 27426245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت ورامین:

خیانت آمریکا در ۲۸ مرداد فراموش نمی شود/ لزوم برخورد با مفسدان

ورامین- امام جمعه موقت ورامین جنایات آمریکا در ۲۸ مرداد را حاصل اعتماد به شیطان بزرگ دانست و گفت: خیانت آمریکا فراموش نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، این روز را روز نزدیکی به خدا دانست و گفت: یکی از مستحبات موکد قربانی کردن در این روز است، چه خوب است، هر اداره، هر محله و هر مسجد یک قربانی داشته باشد و بین فقرا تقسیم کند، این امر در شرایط اقتصادی فعلی بسیار می تواند، بسیار موثر باشد.

وی سپس به ۲۷ مرداد، سال روز شهادت حجاج بیت الله الحرام در سال ۶۶ اشاره کرد و گفت: بدا به حال رژیم پلیدی که رمی حجرات کرده و به نمادهای شیطان سنگ می زنند، اما برده شیاطین روزگار هستند، جرم حجاج ایرانی فریاد « مرگ برآمریکا» و « مرگ بر اسراییل» بود، آن روز رژیم پلید آل سعود حجاج مظلوم و بی دفاع را به خاک و خون کشید، امروز هم کودکان مظلوم یمن، بیماران بیمارستان و مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: این شهدای مظلوم در حالی جان دادند، که مجامع جهانی نظاره گر هستند، اما بدانید خون شهدا گریبان آل سعود را خواهد گرفت و به زودی نابودی این رژیم کثیف و پلید را خواهیم دید.

وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه ورامین به ۲۶ مرداد، سال روز بازگشت آزادگان عزیز در سال ۶۹ اشاره کرد و گفت: استقامت، صبر و فداکاری آزادگان سرافراز، رژیم بعث عراق را زمین گیر کرد، امروز نیز آزادگان به عنوان سند حقانیت ملت ایران در برابر توطئه های شوم داخلی و خارجی ایستادگی خواهند کرد.

خطیب جمعه امروز ورامین سپس یکی از برکات انقلاب اسلامی را توجه به قرآن دانست و گفت: انقلاب اسلامی قرآن را از مجالس ختم به عرصه های زندگی کشاند، قرآن از کنج خانه ها به مجامع جهانی آمد و پر تیراژ ترین کتاب جهان شد، قرآن مبنای وحدت و همگرایی میان حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی است.

تبیین دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی

وی بیداری اسلامی را منبعث از پیام قرآنی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز تعداد چاپ قرآن به ۲۰۰ میلیون نسخه رسیده و به بیش از ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و نیز ۹۰ ترجمه فارسی از قرآن موجود است، امروز قرآن با ۷۰ نوع خط خوشنویسی و چاپ شده است.

محمودی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد حافظان قرآن، جلسات قرآنی و قاریان بین المللی کشور رشد قابل توجهی داشته است، برگزاری ۳۰ دوره مسابقات بین المللی قرآن، ۴۰ دوره مسابقات کشوری و ۳۶ دوره نمایشگاه بین المللی قرآن گوشه ای از پیشرفت های قرآنی کشور است، از سویی دیگر چاپ کتب قرآنی با ۳۷ هزار عنوان، ایجاد بیش از ۴۰۰ سایت قرآنی، تاسیس رادیو قرآن، شبکه قرآن و رادیو معارف، راه اندازی موسسات متعدد قرآنی، تاسیس دانشکده ها و دانشگاه های قرآنی و معارف اسلامی و تولید فیلم ها و سریال های فاخر قرآنی بخشی از اقدامات انجام شده قرآنی پس از انقلاب اسلامی است.

وی انتشار نشریات متعدد قرآنی، تاسیس جامعه المصطفی با بیش از ۵۰ شعبه در سطح جهان و اعزام تبلیغی قراء به بیش از ۶۰ کشور جهان را از برکات قرآنی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران در زمان طاغوت در خصوص نشر معارف قرآنی مهجور و عقب مانده بود، که با پیروزی انقلاب اسلامی مرتفع شد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به بخشی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی کشور و راه حل های آن مشخص است، باید مسئولان ۳ قوه با تلاش و کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند، باید به ظرفیت های کشور بیش از پیش توجه کرد، انقلاب اسلامی بن بستی ندارد.

عامل مشکلات اقتصادی امروز تحریم نیست

وی با بیان این که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مسئولان متفق بر این هستند، که عامل مشکلات اقتصادی امروز تحریم ها نیست، گفت: این مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها است، البته آثار تحریم ها را نادیده نمی توان گرفت، اما نباید تمام کوتاهی ها و سوء تدبیرها را به گردن تحریم انداخت، وقتی افراد ناصالح و غرب گرا برخی از پست های مدیریتی را تصدی کردند، انتظاری غیر از این نیست، دولت پست های مدیریتی را به افراد انقلابی و مومن به انقلاب اسلامی و آرمان های آن بسپارد.

خطیب جمعه امروز ورامین با بیان این که انتقاد ایرادی ندارد، گفت: اما نباید مردم را ناامید کرد، گاهی در روزنامه ها و رادیو و تلویزیون به گونه ای سخن گفته می شود، که گویی همه درها بسته شده است، در حالی که این طور نیست، باید مردم بدانند، که ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، نکند، در این اوضاع اقتصادی پیشرفت ها و اقتدار کشور فراموش شود، چرا که دشمن از همین اقتدار می ترسد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند « جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد. » ، ایشان مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کردند، نباید خیانت های آمریکا را فراموش کرد، افرادی که خود را سیاستمدار، استاد دانشگاه و ... معرفی می کنند، چرا این قدر از واقعیات سیاسی و اجتماعی دور شده اند، آیا کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کرده اید، که آمریکا چگونه دولت مصدق را سرنگون کرد و دوباره شاه را بر گرده این ملت سوار کرد.

محمودی گفت: آن ها برای ایجاد ناامنی در ماه گذشته چند سال فعالیت کرده بودند، اما ملت با هوشیاری تحسین برانگیز به میدان آمد و زمینه سازی چند ساله آن ها را به باد داد، باید هوشیار باشیم، دشمن امسال و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه ها و نقشه های فراوانی دارد، مشکلات در کشور وجود دارد و مدیران باید صادقانه به مردم خدمت کنند، دستگاه قضایی باید با اختیارات موجود عدالت را بر مردم نمایان سازد و دولت به عنوان منتخب مردم به خدمت بپردازد، اما مردم همواره نشان دادند، که دست از انقلاب اسلامی نخواهند کشید.

نظر شما