شناسهٔ خبر: 27426201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

بیشترین آمار تصادفات در محدوده سنی 15 تا 30 روی می‌دهد

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بیشترین تلفات جاده‌ای کشور در مقطع سنی ۱۵ تا ۳۰ سال اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

باقر لاریجانی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم کشور در زمینه بیماری‌ها، حوادث ترافیکی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر تدابیر خیلی خوبی در کشور برای کاهش آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت و پلیس راهور هماهنگی‌های بسیاری شایسته‌ای برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تا امروز داشته‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در مورد حوادث به هر حال طبق تعهدات بین‌المللی تلاش داریم تا بتوان این حوادث را کاهش دهیم، توضیح داد: در سند بیماری‌های غیرواگیر پیش‌بینی شده تا در ۱۵ سال آینده وقوع ۲۵ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشوری به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد هشتمین کشور از نظر حوادث ترافیکی باشیم، تصریح کرد: متاسفانه ایران، یکی از بالاترین مرگ و میرها را در سنین ۱۵ تا ۳۰ در خصوص تصادفات سالانه دارد.

لاریجانی با تاکید به ماموریت کلینیک ایمن و ترافیک تازه تاسیس شده در تبریز گفت: از طریق این کلینیک می‌خواهیم علت تصادف و صدمات وارد شده را مورد بررسی قرار دهیم و برای این منظور هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیا اینکه کاهش حوادث ترافیکی فقط وظیفه وزارت بهداشت نیست اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ هزار مورد خدمات درمانی در زمینه حوادث ترافیکی از طریق وزارت بهداشت و درمان در کشور صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: برای مقابله با حوادث ترافیکی حتما باید تعامل بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و حتی گاها نیازمند قوانین هستیم که دستگاه‌های قانونی کشور باید در این راه همراه ما باشند.

لاریجانی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در تاسیس کلینیک‌ها و مرکز تحقیقاتی برای علت‌یابی تصادفات را موثر دانست و گفت: برای اینکه بتوان آموزش‌های مرتبط کلاسی را با آموزش‌‌های مردمی انجام دهیم، نیازمند همکاری از طریق حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و خدماتی هستیم.

وی ادامه داد: امید است این همکاری‌ها بتواند یکی از معضلات جامعه را که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ، کاهش دهد.

نظر شما