شناسهٔ خبر: 27425498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پرونده خاموشی‌ها بسته شد

وزیر نیرو گفت: از روز جمعه ۱۹ مرداد، خاموشی صفر داشتیم و با توجه به کاهش دما پیش‌بینی می‌کنیم در این فصل، پرونده خاموشی‌ها بسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به خاموشیهای اخیر در کشور، اظهار کرد: همراهی مردم به نحوی بود که پیشبینی میکردیم با روال طبیعی، 2/5درصد رشد مصرف داشته باشیم، اما این میزان به 8/2درصد رسید. درمجموع به دلیل کمبارشی سال آبی و کم شدن سهم نیروگاههای برقابی در تولید برق و از طرف دیگر افزایش مستمر دمای هوا، ۳۴ روز خاموشی داشتیم.اردکانیان تصریح کرد: برای پیک گرمای سال ۹۸ برنامهریزی کردهایم و طی روزهای آینده این برنامه را به هیات وزیران ارائه خواهیم داد. پیشبینی ما این است که تجربه امسال به نحو مؤثرتری برای سال آینده به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: با فرض اینکه سال آبی 98ـ97 به لحاظ میزان بارش، مشابه سال قبل باشد، پیشبینی ما این است که به حدود 9000 مگاوات برق بیشتر برای دوران اوج مصرف در تابستان سال ۹۸ نیاز خواهیم داشت.

اردکانیان با اشاره به مدیریت مصرف گفت: مدیریت مصرف مجموعه اقداماتی را در بر خواهد گرفت که از جمله همراهی صنایع بزرگ برای از مدار خارج کردن برخی واحدها بدون خدشه وارد شدن به تولید است. همچنین تغییر ساعات اداری و خاموش نگهداشتن چاههای کشاورزی در ساعات اوج بار، تجارب خوبی بود که امسال و سالهای قبل آن را تجربه کردیم.وزیر نیرو اظهار کرد: تجهیزاتی هم باید فراهم شود که میتواند به کاهش مصرف برق کمک کند، از جمله تغییر لامپها که برای تولید چند میلیون از این لامپها، برنامهریزی کردهایم. همراهی مردم و البته تشویق پرمصرفها به گرویدن به گروه خوش مصرفها، راههای دیگری است که برای کاهش مصرف برق پیشبینیشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما