شناسهٔ خبر: 27425302 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسینی:

دلار سال 98 در آبان ماه برآورد می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید برای برآورد نرخ دلار در سال 98 باید تا آبان ماه صبر کرد و بر اساس شرایط درآمدزایی دولت نرخ را برآورد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تعیین نرخ دلار در بودجه سنواتی توضیح داد: ما در بودجه نرخ دلار را نمی نویسیم، هیچ سالی این کار نشده و نخواهد شد، بلکه برای تعیین میزان درآمدهای منابع نفتی و سهم دولت در بودجه عمومی یک نرخ محاسباتی را در نظر می گیریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به طور مثال در زمان بررسی بودجه مطرح می کنیم که سهم بودجه از نفت مثلا 100 هزار میلیارد تومان است، یعنی درآمد حاصل از صادرات نفت به دلار چه مبلفی می شود و نرخ هر بشکه به دلار را به ریال برآورد می کنیم به این نحو مبنای محاسباتی دلار تعیین می شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 97 نرح محاسباتی 3750 تومان بود اما به دلیل اتفاقاتی که در درآمدهای بانک مرکزی رخ داد رقم به 4 هزار و 200 تومان افزایش پیدا کرد.

وی بیان داشت: برای برآورد نرخ محاسباتی دلار در سال 98 باید تا آبان ماه صبر کرد تا روند فروش نفت احصا شود، در کنار آن لازم است بدانیم قیمت دلار برای تهیه کالاهای اساسی به چه نحوی است و برای مدیریت، جمع بندی و اقتصاد کلان به میزان فروش نفت باید داشته باشیم.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: بنابراین برای برآورد نرخ محاسباتی باید قیمت هر بشکه نفت به دلار تعیین شود و سپس در لایحه بودجه سنتوانی نرخ لحاظ شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: نرخ محاسباتی در نرخ بازار ثانویه اثر مستقیم دارد و می تواند تاثیر داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما