شناسهٔ خبر: 27425262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جدیدترین تحولات سوریه؛

بمباران مواضع داعش داخل سوریه توسط جنگنده های ارتش عراق/ادامه عملیات ارتش علیه داعش و افراد مسلح در حماه،ادلب و السویداء

در این بیانیه آمده است که این تروریست هایی که کشته شدند برای انجام عملیات تروریستی با جلیقه های انفجاری به منظور هدف قرار دادن بی گناه ها طی روزهای آینده داخل اراضی عراق برنامه ریزی کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، عراق اعلام کرد که جنگنده های اف 16 این کشور اهدافی متعلق به گروه تروریستی داعش را داخل اراضی سوریه بمباران کردند.

ستاد تبلیغات جنگ در فرماندهی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «جنگنده های اف16 عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق از ستاد بازهای اطلاعاتی در سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور، اتاق عملیات باندهای گروه تروریستی داعش را بمباران کردند و ضمن انهدام کامل آن تعداد زیادی از عناصر داعش و منتقل کنندگان جلیقه های انفجاری را کشتند.»

در این بیانیه آمده است که این تروریست هایی که کشته شدند برای انجام عملیات تروریستی با جلیقه های انفجاری به منظور هدف قرار دادن بی گناه ها طی روزهای آینده داخل اراضی عراق برنامه ریزی کرده بودند.

جنگنده های ارتش عراق هر از چند گاهی حملات هوایی دقیقی به مقرها و مکان های تجمع گروه تروریستی داعش داخل اراضی سوریه و در مرزهای مشترک میان دو کشور بر اساس هماهنگی مشترک برای تعقیب عناصر داعش و قطع خطوط امدادرسانی این گروه انجام می دهند.

 

ادامه عملیات ارتش علیه داعش و گروه های مسلح در حماه،ادلب و السویداء

خبرگزاری سانای سوریه گزارش داد که واحد های ارتش عربی سوریه و نیروهای پشتیبانی به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش، ادامه دادند، و تلفات انسانی و مادی سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند.

خبرنگار سانا از وقوع درگیری های شدید با گروه تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفا» خبر داد.

نبروهای هوایی و توپخانه ای ارتش  عربی سوریه نیز ضربات دقیقی به استحکامات و نقاط وجود تروریست های باقی مانده در  تلول الصفا  انجام دادند و تلفات انسانی و مادی سنگینی به تروریست ها وارد کردند.

در تحولی دیگر، یگان هایی از ارتش عربی سوریه در درگیری های حومه های «حماه» و «ادلب» ضربات سنگینی به گروه تروریستی جبهه النصره  وارد کردند.

خبرنگار سانا در حماه گفت که که یگان هایی از ارتش سوریه عملیات دقیقی علیه مخفیگاه های جبهه النصره در بخش های غربی و جنوبی شهرک «اللطامنه» در  حومه شمالی  حماه انجام دادند که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد این گروه و از بین رفتن اسلحه و مهمات آن شد.

خبرنگار سانا تأکید کرد که یگانی از ارتش یک مخفیگاه وابسته به تروریست های جبهه النصره را در شهرک «الخوین» در ریف جنوبی ادلب  نابود کرد  و شمار زیادی از تروریست ها را از پای در آورد.

خبرنگار سانا افزود: توپخانه ارتش نیز ضربات سنگینی به مقرهای گروه تروریستی  جبهه النصره در اطراف شهرک «سراقب» در ریف جنوبی ادلب وارد کرد.

این در حالی است که گروه های مسلح در ادلب و شماه حماه نیز به حملات شدید ارتش سوریه به مواضع این گروه ها اذعان کردند و گفتند که ارتش مواضع آنها را به شدت زیر آتش خود گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما