شناسهٔ خبر: 27425109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش آزاد برای پایان دادن به تحریرالشام اعلام آمادگی کرد

دمشق- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی تیپ المعتصم وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد مورد حمایت ترکیه مدعی شد که این گروه آماده است به پرونده تروریست های تحریرالشام (جبهه النصره) در استان ادلب در کوتاه ترین زمان ممکن پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین جمعه به نقل از مصطفی سیجری افزود: برخی طرف های بین المللی مانع این کار هستند و حمایت خود را از هر گروهی که با تجاوزهای تحریرالشام مقابله کند، متوقف می کنند درحالی که کمک ها همچنان به طرف جبهه النصره سرازیر می شود.
وی اضافه کرد: طرف های بین المللی فعال در سوریه برای پایان دادن به پرونده گروه تروریستی جبهه النصره جدیت لازم را ندارند.
سیجری گفت: تروریست های القاعده، تحریرالشام و داعش شرکت های سرمایه گذاری در سوریه تاسیس کردند و طرف‌های صاحب نفوذ در این کشور مالک اصلی سهام آنها به شمار می رود و بقای این گروه ها تضمین کننده منافع آنها است.
وی افزود: ارتش آزاد آمادگی دارد با عملیات نظامی، پرونده گروه تروریستی جبهه النصره را ببندد به شرط اینکه در استان ادلب و یا هر منطقه تحت تسلط خود مورد حمله قرار نگیرد و ضمانت های بین المللی دریافت کند.
کارشناسان سیاسی بر این باورند که ادعای گروه تروریستی ارتش آزاد برای نجات خود از عملیات آینده نیروهای مسلح سوریه به منظور پاکسازی استان ادلب است.
نیروهای مسلح سوریه از دیگر استان ها برای حضور در عملیات آزادسازی استان ادلب وارد منطقه شدند و نیروها و تجهیزات از همه استان ها برای مشارکت در این عملیات در مرزهای استان ادلب مستقر شده است.
همچنین هزاران شهروند ساکن مناطق تحت کنترل تروریست ها با آغاز نشانه های عملیات ارتش سوریه در استان ادلب از 12روز گذشته درحال ترک این مناطق هستند.
سوریه از اسفند 1389 با بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از 120کشور جهان در قالب 100 گروه و متشکل از 360 هزار نفر درگیر است.
ارتش سوریه به دنبال عملیات در جنوب این کشور و آزادی مناطق مختلف اعلام کرده است که به زودی رهسپار شمال کشور می شود تا مناطق اشغالی این بخش از خاک سوریه را نیز آزاد کند.
شبک**خاورم**8005**1392

نظر شما