شناسهٔ خبر: 27424789 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

کارشناس مسایل اقتصادی:

ایمان به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باید به منصه ظهور برسد

جبرائیلی با بیان این‌که ایمان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید در عرصه عمل ظاهر شود، گفت: در این مسیر هر فردی بایستی درک درستی نسبت به شرایط حاکم بر جامعه و وظیفه‌ خود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدیاسر جبرائیلی کارشناس مسایل اقتصادی در نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که شب گذشته از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت جوانان هیأتی در حل مشکلات اجتماعی اظهار داشت: جوانان هیأتی ظرفیتی عظیم برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور هستند.

کارشناس مسایل اقتصادی با بیان این‌که مسأله مطالبه‌گری ریشه در مسئولیت و نقطه مقابل آن یعنی بی تفاوتی ریشه در بی‌مسئولیتی دارد، گفت: امروز به اقتضای مقطعی از حرکت ملت ایران، مطالبه گری در قلب این مسئولیت قرار دارد و می‌توان این مسئولیت را پیرامون محور انقلاب و ولایت دانست.

وی عنوان کرد: انقلابی گری و ولایت مداری، افزون بر ایمان قلبی و بیان زبانی نیازمند عمل جوارحی است‌ و در صورت عدم تحقق این سه رکن، تفاوتی میان فرد مدعی وغیر انقلابی نیز وجود ندارد، از این‌رو امروزه باید به دنبال عملی باشیم که ما را واجد عنوان انقلابی کند.

جبرائیلی با بیان این‌که ایمان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید در عرصه عمل ظاهر شود، گفت: در این مسیر هر فردی بایستی درک درستی نسبت به شرایط حاکم بر جامعه و وظیفه‌ خود داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم توجه به این راهبرد، سبب بی‌معنی شدن حیات و هر پروژه بشری به شکل خاص، خواهد شد، برای رسیدن به کشف مسئولیت باید حرکت گذشته، حال و آینده انقلاب را در کلام امام و رهبر انقلاب جستجو کرد.

کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: براندازی رژیم طاغوت و تأسیس نظام، دولت، جامعه و سپس رسیدن به تمدن اسلامی پنج مرحله‌ای است که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند و لازم است که با شناخت این جریان به مسئولیت خود توجه کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دولت اسلامی را به معنای کارگزاران نظام اسلامی می‌دانند، ازاین‌رو بایستی جهت‌گیری اجتماعی، فردی و رابطه خود با مردم با معیارهای اسلامی تطبیق داده شود.

جبرائیلی با اشاره به اهداف جریان لیبرالیسم بیان کرد: لیبرالیسم همیشه سعی کرده است تا جامعه و رفتار نظام را تغییر داده و به اصطلاح لیبرالیزه کنند، گاهی اوقات نیز به سبب کم کاری‌ها به اهداف خود نیز رسیده‌ و از عناصر غافل انقلابی نیز در پازل خود بازی گرفته‌اند.

وی با اشاره به آموزه‌های لیبرالیسم در عرصه‌های مختلف و تلاش آنها برای تحقق این اهداف گفت: پروژه‌ای که جریان لیبرال در شرایط کنونی ایران دنبال می کند، درست مانند نهضت مشروطه و عصر پهلوی است که سعی کردند دیکتاتوری را بر سرکار بیاورند تا پروژه غربی شدن را پیش ببرند.

کارشناس مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: نگاهی دولت پهلوی به مردم ایران در نگاه جریان لیبرال به مردم نیز وجود دارد، امروز مهندس اکبر ترکان بیان می کند که ایران در پخت آبگوشت بزباش تخصص دارد؛ چند دهه پیش نیز سردار شاهنشاهی چنین حرفی را به شکل سخیف دیگری مطرح کرده بود.

وی با بیان این‌که اجرای استانداردهای «FATF» برای رسیدن به تجارت جهانی همان کاری است که شاه در راستای فاصله گرفتن از استقلال اقتصادی انجام می داد، گفت: همان‌طور که رژیم پهلوی نظام آموزش دینی را در کشور تعطیل کرد، لیبرال‌های ایران نیز سند 2030 را پذیرفته و این مسیر را به شکل دیگری دنبال کردند.

جبرائیلی با تأکید بر ‌این‌که درک اهداف، رویکردها و باید و نبایدهای حوزه های سیاسی و اجتماعی بر اساس منویات رهبر انقلاب بسیار کارگشا است، گفت: برای پیمودن راه نجات یقینا باید مسیر باید و نبایدهای رهبر انقلاب رعایت شود.

وی تصریح کرد: چرا کنش‌های سیاسی و اجتماعی ما منحصر به انتخابات باشد، یک جریان قوی و صاحب ارکان مالی به دنبال بی خاصیت کردن ارکان انقلابی در بین کارگزاران نظام است، آنها سعی می کنند این ظرفیت را در انقلاب هزینه کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که علم، فقه و ارادت به امام حسین(ع) باید با هم مرتبط باشد، اظهار داشت: این امر سبب می‌شود که نیازهای گفتمان انقلاب اسلامی رفع شود، به همین خاطر این سه حوزه نباید به شکل انحصاری دنبال شود./876/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما