شناسهٔ خبر: 27424656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کلاس عملی آتش‌نشانی برای برج نشینان تهرانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به طرح ۹۹۹ درتهران گفت: ضمن هماهنگی با هیئت مدیره برج ها هر زمان که ساکنین قادر باشند، برای آن ها کلاس های عملی و تئوری برگزار می کنیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
جلال ملکی در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به طرح ۹۹۹ آتش نشانی برای برج های بالای ۱۲ طبقه اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت شهروندان کل ساختمان های تهران را در این طرح وارد سازیم.

وی ادامه داد: هرچه تجهیزات گران قیمت خریداری شود و از علم روز دنیا بهره بریم، اما باید به ارتقای سطح فرهنگ ایمنی شهروندان کمک کنیم و بر این اساس بعد از ماه ها جلسه تلاش کردیم شهروندان را در کلاس های آموزشی دخیل نماییم.

ملکی با بیان اینکه این روند آموزش عمومی را از برج های بلندمرتبه آغاز خواهیم کرد، گفت: در برج ها در صورتی که دود طبقات بالایی را فرا گیرد، صدها نفر گرفتار  می‌شوند. هرچند آتش سوزی های اخیر در برج های تهران به خیر گذشت؛ اما همیشه اینگونه خوش شانس نیستیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ضمن هماهنگی با هیئت مدیره برج ها هر زمان که ساکنین قادر باشند، برای آن هاکلاس های عملی و تئوری برگزار می کنیم.

ملکی که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، افزود: در این رابطه برداشتی غلط وجود داشت که شاید ۹۹۹ برج حاضر در این طرح ناایمن هستند. در حالیکه اینگونه نیست و ما در مرحله آزمون به ایمنی برج ها توجه نمی کنیم و تنها در جهت آموزش ساکنین برج ها تلاش می کنیم.

در ادامه حیدر جهانبخش، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه برج ها در شرایط غیر مترقبه باید ایمنی ساکنین را مهیا سازد، گفت: ضوابط و استانداردها در برج ها چندین برابر اهمیت دارد؛ چراکه جمعیت بالایی دارند و شرایط فرار را در حوادث با پیچیدگی رو به رو می کند.

وی افزود :با توجه به جمعیت ساختمان ها باید استانداردهای لازم را تامین کنیم. مقررات باید به روز شود؛ چراکه تا یک دهه گذشته تا این میزان برج بلند مرتبه در تهران ساخته نشده بود.

جهانبخش در خاتمه گفت: وزارت راه و شهرسازی اخیرا وارد این حوزه شده است و بحث ایمنی، بهداشت و مقابله با حوادث در حین ساخت و بهره برداری را ضابطه مند می کند.

منبع: ایسنا

نظر شما