شناسهٔ خبر: 27424325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تئوری وحشت از رژیم صهیونیستی فروریخته است

سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: تئوری ترس و وحشت از رژیم صهیونیستی دیگر فروریخته است و این رژیم هرگز جرأت عملی کردن تهدیدات خود را ندارد.

صاحب‌خبر -
تئوری وحشت از رژیم صهیونیستی فروریخته استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، تئوری ترس و وحشت از رژیم صهیونیستی دیگر فروریخته است و کاربردی ندارد و این رژیم هرگز جرأت عملی کردن تهدیدات خود را در خصوص اشغال نوار غزه یا جنوب لبنان نخواهد داشت چرا که محور مقاومت صلابت، قدرت و اراده بیشتری در مقایسه با ارتش رژیم صهیونیستی دارد .

سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به سخنان دبیر کل حزب الله لبنان و عبارت مهم سخنان وی مبنی بر اینکه «اکنون حزب الله از اسرائیل قوی تر است» نوشت: به اذعان کارشناسان نظامی تل آویو، این رژیم دیگر قدرت سابق را ندارد؛ زیرا تئوری وحشت از اسرائیل و آمریکا که در گذشته جواب می داد، دیگر کاربردی ندارد و جای آنرا راهبرد حمله در مقابل حمله و آتش در مقابل آتش گرفته است، همچنین قوی ترین و کار آمد ترین نیروی راهبردی که محور مقاومت از آن برخوردار است و رژیم اشغالگر اسرائیل حتی یک چهارم آن را هم ندارد، اراده قوی، ایمان به پیروزی و جنگ تا رسیدن به شهادت است.
حزب الله قوي تر از رژيم صهيونيستي
­روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می شود، در یادداشتی به قلم «عبدالباری عطوان» سردبیر این روزنامه نوشت: بسیاری از جمله ما، از یک عبارت مهم در سخنان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، شگفت زده شدیم. وی در سخنرانی روز شب سه شنبه که به مناسبت سالروز پیروزی جنگ سی و سه روزه آن را ایراد کرد، با قاطعیت گفت: اکنون حزب الله از اسرائیل قوی تر شده است.

برخی بر این باورند که سید نصر الله مبالغه کرده است؛ زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل نیروی هوایی پیشرفته ای دارد که مدرن ترین هواپیماها از جمله انواع «اف 15»، «اف 16» و «اف 35» آمریکا را در اختیار دارد و افزون بر آن، گنبد آهنین مجهز به موشک هایی است که قادر است با هر گونه حمله هوایی یا موشکی مقابله کند.

از جنبه تئوری، به نظر می رسد، این نقطه نظر درست باشد و هیچ ناظری نمی تواند، وسعت و کار آیی زراد خانه نظامی اسرائیل و مدرن بودن آن را منکر شود؛ اما این زراد خانه که قدرت تخریب بسیاری دارد؛ هنوز نمی تواند، تکلیف جنگ ها را یکسره کند، همچنان که در گذشته هم همین طور بود، یعنی زمانی که این جنگ علیه سازمانهایی بود که پس از نخستین حمله هوایی، پرچم های سفید را(به نشانه تسلیم) بالا می بردند و با شتاب به سوی شورای امنیت بین المللی می رفتند و از آن می خواستند، آتش بس برقرار کند.

طولانی ترین جنگ این سازمانها علیه اسرائیل، تنها چند روز، یا بهتر است بگوییم، تنها چند ساعت به طول انجامید و آخرین این جنگ ها در سال 1973 روی داد که عملا تنها ده روز طول کشید، در حالی که جنگ سال 2006 بیش از 33 روز و جنگ تابستان 2014 در نوار غزه بیش از 45 روز طول کشید و در هر دو جنگ نیروهای اسرائیل به سبب قهرمانی ها و رشادت های مردان مقاومت، حتی نتوانستند، یک وجب در هر دو جبهه پیشروی کنند.

عطوان در ادامه نوشت: پیشتر باید اعتراف کنیم که ما فرمانده یا کارشناس مسائل نظامی نیستیم؛ اما با احترام به همه فرماندهان کشورهای عربی که در شبکه های ماهواره ای حاضر می شوند و بیشتر آنها حتی یک جنگ را هم تجربه نکرده اند و اگر هم در جنگی شرکت کرده باشند، ارتش رسمی آنها پیروز میدان نبوده است، افزون بر سخنان سید نصرالله برخی از سخنان کارشناسان نظامی اسرائیل را نیز می آوریم، البته ما سید نصر الله را به سبب تجربه و پیروزی در همه جنگ ها جزو مهم ترین سرلشکرهای راهبردی کشورهای عربی می دانیم؛ اگر چه وی عمامه بر سر دارد.
 
واقعيتهايي که خواب را از چشم صهيونيستها مي ربايد
نخست سناریویی که «یوسی میلمان» تحلیلگر نظامی اسرائیل در روزنامه «معاریو» از آن پرده برداشت سناریويي است  که سرلشکرهای عالی رتبه مراکز فرماندهی اسرائیل و در راس آنها گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، در خصوص رویارویی آینده با حزب الله، یک هفته پیش به کابینه امنیتی اسرائیل عرضه کردند و در آن اذعان داشتند، حزب الله در زراد خانه خود 120 هزار موشک در اختیار دارد که روزانه می تواند، 700 فروند از آنها را شلیک کند و برد آنها به سوی خاک اسرائیل تا 45 کیلومتر می رسد و کلاهک های قابل انفجاری به وزن 15 کیلوگرم دارد که منهدم کردن آنها برای گنبدهای آهنین دشوار است. این به غیر از موشک های دور بردی است که ممکن است، کلاهک های انفجاری به وزن 500 کیلوگرم حمل کنند.

دوم: اظهارات «ایال زیسر» مورخ اسرائیلی و معاون رئیس دانشگاه تل آویو در مقاله ای است که در روزنامه «یسرائیل هیوم» از ارگانهای نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آنها را منتشر کرد. وی در این مقاله آورده است: حزب الله از آرامش مستمر طی این 12 سال استفاده کرده و زراد خانه نظامی بسیار پیشرفته ای برای خود ساخته است، حال آنکه ارتش اسرائیل در طول این مدت هیچ اقدام مشترکی صورت نداده است و حماس هم خواستار تکرار تجربه حزب الله در نوار غزه است.

سوم: اذعان سرلشکر «یعقوب عمیدرور» رئیس پیشین امنیت ملی اسرائیل به اینکه افزایش توانمندی ایران در سوریه مشکل واقعی اسرائیل است و جنبش «حماس» موفق شده است، این تهدید واقعی را در غزه نیز ایجاد کند.
 
تهديدهاي غير واقعي اسرائيل عليه ايران
از نظر ما این واقعیت ها نشان می دهد، مقامات اسرائیل که 12 سال است، به تهاجم به نوار غزه، اشغال مجدد آن، انتقام از شکست در جنگ سی و سه روزه و پایان دادن به حضور ایران در سوریه تهدید می کنند؛ هیچیک از این تهدیدها را عملی نکرده اند و به سبب نیروی بازدارندگی طرف مقابل و شدت تلفات و خساراتی که ممکن است این حماقت به دنبال داشته باشد، به هیچ وجه در آینده نزدیک هم نخواهند توانست این تهدیدها را عملی کنند.

رای الیوم در پایان نوشت: کشورهای اروپایی با ممنوع کردن فروش هر گونه هواپیمای جنگی به ایران از زمان سقوط شاه (معدوم) و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی (ره) در سال 1979 خدمت بزرگی به این کشور کردند؛ زیرا همین امر موجب شد، ایران به تولید صنعت موشک های پیشرفته ای روی بیاورد و عملا کار آیی نیروهای هوایی و توانمندی آن برای فیصله دادن به جنگ ها را زیر سوال ببرد. به نظر من می توان گفت، اکنون مدرن ترین هواپیمای نیروی هوایی ایران از نوع هواپیمای «اف 5» آمریکاست. همچنین ایران اخیرا، پس از مدت ها، به ضد موشک های پیشرفته «اس 300» روسیه نیز دست پیدا کرده است تا این معادله را کامل کند.

حزب الله و جنبش «حماس» از قدرت بازدارندگی برخوردار شده اند و ترس و وحشت را به جان مردم و سران اسرائیل انداخته اند؛ زیرا آنها موفق شدند با تولید خطوط پیشرفته و حفاظت شده در زیر زمین، در زمینه تولید موشک خودکفا شوند و این خود یک معجزه است.
 
 آتش در برابر آتش
در پایان باید بگوییم، قوی ترین و کار آمد ترین نیروی راهبردی که محور مقاومت از آن برخوردار است و رژیم اسرائیل حتی یک چهارم آن را هم ندارد، اراده قوی، ایمان به پیروزی و جنگ تا رسیدن به شهادت است. از این رو اسرائیل از سال 1973 به بعد، در هیچ یک از جنگ های خود پیروز نشده است؛ زیرا بسیج کردن نیروها، روش ها و اصول آن همچنین راهبرد وارد شدن به جنگ ها کاملا و به طور اساسی تغییر کرده است و تئوری ترس از اسرائیل و آمریکا که در گذشته جواب می داد، دیگر کاربردی ندارد و جای آن راهبرد حمله در مقابل حمله و آتش در مقابل آتش گرفته است.

محال است؛ آویگدور لیبرمن وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل جرات کند، تهدیدات خود را در خصوص اشغال نوار غزه یا جنوب لبنان و پایان دادن به حضور ایران در سوریه عملی کند؛ زیرا اکنون محور مقاومت صلابت، قدرت و اراده بیشتری در مقایسه با ارتش اسرائیل دارد و پیروزی در سوریه و پیش از آن در نوار غزه و پیش از آن در جنوب لبنان در سال 2006 مدرک ما برای اثبات این مدعاست و هر کس مدرک دیگری دارد که خلاف آن را ثابت می کند، این گوی و این میدان...
 

نظر شما