شناسهٔ خبر: 27424303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ادعای رویترز: توافق ترامپ و پوتین برای خروج ایران از سوریه

یک مقام آمریکایی با اشاره به دیدار 22 تیرماه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت که موضوع اصلی سران دو کشور در این دیدار مساله سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ یک مقام آمریکایی مدعی شد که رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در دیداری که در هلسینکی داشتند، توافق کردند که ایران از سوریه خارج شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی با اشاره به دیدار 22 تیرماه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت که موضوع اصلی سران دو کشور در این دیدار مساله سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است.

این مقام آمریکایی افزود که ترامپ و پوتین در این ملاقات توافق اصولی کردند که ایران از سوریه خارج شود که رئیس جمهوری روسیه این موضوع را مساله ای دشوار دانست.

مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده همچنین به جزئیات دیگری از این ملاقات پیرامون توافق های کنترل تسلیحات از جمله پیمان استارت جدید و همچنین پیمان نیروهای هسته ای میان برد اشاره کرد و گفت که سران آمریکا و روسیه توافقی درباره پیمان های کنترل تسلیحات نداشتند.

به گفته این مقام آمریکایی، ترامپ در این دیدار موضوع خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2 که روسیه را به آلمان وصل می کند را نیز مطرح کرده است. ترامپ پیرامون این خط لوله به شدت از آلمان انتقاد کرده و این کشور را «اسیر روسیه» خوانده است.

مقام آمریکایی همچنین گفت که ترامپ بلافاصله پس از این ملاقات به مدت 15 دقیقه مقام های دولت خود از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و جان هانتسمن سفیر آمریکا در مسکو را در جریان گفت و گوهای خود با پوتین قرار داده است.

انتهای پیام

نظر شما