شناسهٔ خبر: 27424043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نحوه ساماندهی معلمان در پایه دوازدهم/یک" حق انتخاب" برای دانش‌آموزان

R1014132/P34399/S2,22/CT1

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:مبنای ساماندهی نیروی انسانی در پایه دوازدهم جدول برنامه درسی مصوب است که ۳۵ ساعت در هفته است اما برای توجه به وضعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم بخشی از دروس به صورت مجازی ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تخصیص نیروی انسانی به پایه دوازدهم و میزان ساعت آموزش در این پایه که بر مبنای 35 ساعت در هفته خواهد بود یا 24 ساعت اظهار کرد: مبنای ساماندهی نیروی انسانی در پایه دوازدهم جدول برنامه درسی مصوب است که 35 ساعت در هفته است اما برای توجه به وضعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم که درگیر امتحانات نهایی و کنکور هستند در تلاشیم مقداری از این ساعت را اختیاری و به صورت آموزش مجازی ارائه کنیم.

وی افزود: مدارس در مناطق محروم، حاشیه شهرها و مدارس شبانه‌روزی‌ به دلیل اینکه دانش‌آموزان جر مدرسه فرصت‌های یادگیری دیگری را در اختیار ندارند ساعت آموزش 35 ساعت در هفته خواهد بود و در سایر مناطق هم به تشخیص خانواده دانش‌آموز، او می‌تواند از روش آموزش مجازی و 24 ساعت حضور در مدرسه استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هدف آموزش‌وپرورش این است دانش‌آموزان در پایه دوازدهم با آرامش بیشتر و حق انتخاب بهتری تحصیل کنند.

به گزارش تسنیم، پیش از این سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98-97 گفته بود: 35 ساعت برنامه آموزشی هفتگی، امتحان نهایی و کنکور فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند و حداقل تا زمانی که کنکور پابرجاست، ساعت آموزشی از 35 ساعت به 24 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما