شناسهٔ خبر: 27424015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یکی از بسیجیان فعال در مبارزه با احتکار در گفت‌وگو با «جوان آنلاین»:

بیشترین احتکار در کالا‌های اساسی مردم است

جوان آنلاين

پس از دستور سردار غیب‌پرور جهت شناسایی انبار‌های احتکار در کشور، اخبار زیادی مبنی بر کشف ده‌ها انبار محتکران اطلاع‌رسانی شد

صاحب‌خبر -

سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین:‌ در روز‌هایی که برخی سودجویان در تلاشند تا در اوضاع نابسامان اقتصادی با احتکار کالا‌های اساسی مردم، کشور را در تنگنای تامین کالا‌های ضروری قرار دهند، بعد از عملیات گسترده وزارت اطلاعات در شناسایی انبارها و مراکز بزرگ نگهداری غیرقانونی کالاها، سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین نیز به صف تعقیب کنندگان احتکار کالا پیوستند. در چند روز گذشته نیروهای بسیجی، کشف و شناسایی انبار‌های بزرگ احتکار را در دستور کار خود قرار دادند که ورود بسیج به موضوع احتکار و شناسایی انبار‌های مواد مصرفی مردم موجب شد تا آرامشی نسبی به بازار برگردد و افزایش بی رویه قیمت روزانه مواد غذایی، تلفن‌همراه، لوازم‌خانگی و سایر کالا‌ها تاحدودی کنترل شود.

بنابراین گزارش، پس از دستور سردار غیب‌پرور جهت شناسایی انبار‌های احتکار در کشور، اخبار زیادی مبنی بر کشف ده‌ها انبار محتکران اطلاع‌رسانی شد، روند شناسایی انبار‌های احتکار کالا از طریق اطلاع‌رسانی‌های مردمی و همچنین از طریق شبکه‌های اطلاعاتی سپاه و بسیج صورت گرفته است. بعنوان نمونه در استان قزوین پس از شناسایی انبار‌های کالا‌های اساسی احتکار شده توسط بسیج، تاکنون سیزده مورد منجر به صدور حکم پلمپ در تشکیل پرونده آن‌ها شده است که این سیزده مورد به عنوان اتهام، احتکار، اغفای کالا و یا عدم عرضه کالا به بازار بوده است.

یکی از بسیجیانی که در طرح مبارزه با احتکار کالا حضور داشته است در گفت و گو با خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: فضای فعالیت اقتصادی جامعه باید برای فعالان اقتصادی امن باشد، ولی سوء استفاده کنندگان از شرایط اقتصادی موجود، نباید احساس امنیت کنند و اگر عده‌ای سودجو با احتکار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم سعی در اخلال در نظام توزیع کالا دارند، وظیفه ما است که با کار جهادی و انقلابی، آن‌ها را شناسایی کنیم تا دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کنند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با کالا‌هایی که در انبار‌های احتکار شده کشف شده است بیان کرد: همواره در احتکار، کالا‌های مورد نیاز مردم بیشتر مورد توجه سودجویان قرار می‌گیرد. کالا‌های ضروری مثل داروها، تجهیزات پزشکی، اقلام خوراکی مثل روغن، برنج، حبوبات، شکر و قند و یا خودرو و قطعات جانبی آن. البته آنچه که تاکنون مدنظر سازمان بسیج و مراجع قضائی بوده، این است که با احتکار هر کالایی که باعث اخلال و آشفتگی در بازار شود برخورد قاطع صورت گیرد و الزاما به دنبال کالا‌های تعزیراتی و یا اقلام ضروری نیستیم.

این بسیجی در پایان اضافه کرد: به مردم اطمینان میدهیم که بسیجیان به عنوان حافظ و مدافع منافع مردم در مقابل اخلالگران اقتصادی ایستاده‌اند و تا جایی که در توان باشد این راه را ادامه میدهند.

نظر شما