شناسهٔ خبر: 27423896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمریکا دستور اخراج مهاجران را صادر کرد

بین الملل > آمریکا - ایرنا نوشت: «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا در ادامه سیاست های ضد مهاجری دولت این کشور با صدور دستوری خواستار تسریع در اخراج مهاجران غیرقانونی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، این دستور خطاب به دادگاه های مهاجرت صادر شده و مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. طبق این دستور، حوزه اختیارات قضات مهاجرت محدود شده و از آنها خواسته شده است تا از طولانی شدن روند بررسی پرونده مهاجران خودداری کنند.

«استفن کانگ» از وکلای مهاجرتی دستور تازه سشنز را «مشکل ساز» خواند. دادگاه های مهاجرت تحت نظارت وزارت دادگستری آمریکا اداره می شوند و دادستان کل می تواند در امور آنها دخالت کند.

سشنز مکررا در امور این دادگاه ها دخالت کرده که این اقدام وی در مقایسه با وزرای دادگستری سابق، امری غیرمعمول به شمار می آید.
دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است. این سیاست ها با اعتراض شدید داخلی و جهانی مواجه شده است.

سشنز فعالانه سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را اجرا کرده است. دولت ترامپ با اتخاذ سیاست «تحمل صفر» در پی اخراج مهاجران و یا جلوگیری از ورود آنها به آمریکا بوده است.

طبق این سیاست ها بیش از هزار و سیصد کودک مهاجر از والدین خود جدا شدند که هنوز بیش از پانصد نفر آنها نزد خانواده هایشان بازنگشته اند. هفته جاری گروهی از سناتورهای دموکرات در نامه ای از دولت ترامپ درخواست کردند تا فورا این کودکان مهاجر را به خانواده هایشان بازگرداند.

52311

نظر شما