شناسهٔ خبر: 27423702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

هشدار ماتیس نسبت به حملات بیشتر طالبان در افغانستان

وزیر دفاع آمریکا هشدار داد، طالبان احتمالا پیش از انتخابات پارلمانی اکتبر در افغانستان حملات خود را افزایش می‌دهد اما نیروهای دفاعی این کشور مورد حمایت آمریکا هرگز شکست نخواهند خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتش از زمان حمله طالبان به شهر غزنی، گفت که این گروه شبه نظامی شش هدف در این شهر و اطراف آن دارد و هنوز نتوانسته آنها را به دست بیاورد؛ وی به این شش هدف اشاره‌ای نکرد.

 

فرید مشعل، رئیس پلیس ولایت غزنی گفت که جاده‌ها از مین‌های کارگذاشته شده توسط طالبان پاکسازی شده‌اند.درگیری‌هایی که از ۱۰ اوت آغاز شد و پنج روز ادامه داشت، باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن از اعضای نیروهای امنیتی افغان و ۲۰ غیرنظامی شده است. همچنین ده‌ها تن از نیروهای طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

 

ماتیس همچنین گفت، شبه نظامیان طالبان منازلی را در شهر تصرف کرده و از آنها به عنوان جایگاه تامین مایحتاج خود استفاده کردند. البته مغازه‌ها باز شده‌اند و همه چیز در غزنی به روال عادی بازگشته و ثبات دایر است. این اوضاع نشان می‌دهد که طالبان تا حدودی کوتاه آمده است.

 

وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ البته آنها خودشان را برای مردم غزنی عزیز نکرده‌اند. آنها از ترور استفاده می‌کنند. آنها از بمب استفاده می‌کنند.

 

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: عملیات طالبان از یک الگوی آشنا تبعیت می‌کند. این شبه نظامیان تلاش می‌کنند تا پیش از پیشنهاد آتش بس اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قدرت نفوذ برای خودشان به دست بیاورند. آنها پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اکتبر ۲۰۱۸، به دنبال ایجاد ترس و وحشت در دل مردم هستند. آنها به درجه‌ای از ناآرامی در کشور دست پیدا کرده‌اند اما چیز بیشتری از این نیست. آنها هرگز نمی‌توانند ارتش افغانستان را در هم بشکنند.

 

ماتیس براین باور است که نیروهای امنیتی افغان توانسته‌اند به دستاوردهای زیادی برسند و طالبان را به گونه‌ای تحت نفوذ و فشار قرار بدهند که چاره‌ای جز مذاکره برای صلح برایش باقی نمانده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما