شناسهٔ خبر: 27423691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سعید اوحدی در گفت و گو با موج:

آثار فاخری در قالب سمفونی پیروزی ارائه شد/ امیدواریم برای اربعین اتفاقات خوبی را رقم بزنیم

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سمفونی پیروزی را ستود و از آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین در این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از مهمانان ویژه رونمایی از سمفونی پیروزی که طی مراسمی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشورمان رونمایی شد، بود. در حاشیه این مراسم به خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج در مورد نسبت موسیقی با موضوع دفاع مقدس و ایثارگران گفت: در کنار همه کارهای خوبی که در جهت حفظ ارزشهای این حماسه ایثار و پیروزی های بزرگی که در طول هشت سال دفاع مقدس و ده سال از خودگذشتگی و مقاومت آزادگان داشتیم مخصوصا این روزهایی که حماسه محور مقاومت را از شهدای مدافع حرم و ایثارگران شاهد هستیم یقینا هنر می تواند وسیله و ابزار بسیار خوبی برای اشاعه مناسب و ماندگار این ارزشها باشد.

اوحدی افزود: بالاخره امروز شاهد ماندگاری ارزشهای عاشورای امام حسین در قالب شعر و هنر هستیم و یقینا یکی از بسترهای مناسب نسل امروز برای انتقال ارزشها به نسل های بعدی، هنر است که ان‌شاالله این رسالت هم به خوبی انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک رزمنده و جانباز جبه های جنگ تحمیلی و در عین حال یک مدیر فرهنگی، تا چه حد از سمفونی پیروزی لذت بردید گفت: آثار فاخری در قالب این سمفونی ارائه شد که کار بسیار سخت و یقینا اثرگذاربود. حال خوبی که مردم پیدا کردند و روحیه و استقبال خوب مخاطبین شاخص مناسبی برای عرض یابی این سنفونی است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که  آیا شما در مجموعه متبوع خودتان برنامه ای برای تولید چنین آثاری دارید؟ گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم نگاهش به این است که حتما در حوزه فرهنگی و هنری خصوصا در زمینه حفظ ارزشهای دفاع مقدس و محور مقاومت تلاش بسیار خوبی بکند. کارهای بسیار خوبی هم در حوزه های مختلف نمایش، هنرهای تجسمی و شعر انجام شده است که در زمینه موسیقی هم باید کاری انجام شود.

سعید اوحدی افزود: در چند روز گذشته هم شاهد آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین بودیم که امیدواریم امسال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با پشتیبانی و پشتوانه مردمی و بدون کمک دولت، اتفاقات هنری بسیار خوبی را در زمینه اربعین رقم بزنیم.

شایان ذکر است همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشورمان سمفونی پیروزی به آهنگسازی مجید انتظامی و رهبری ارکستر نادر مرتضی پور توسط ارکستر سمفونیک تهران در حضور علاقمندان و سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی و حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثاگران رونمایی شد.

 

نظر شما