شناسهٔ خبر: 27423601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

داودی در پی درگذشت عزت‌الله انتظامی؛

بدون "انتظامی" سینمای ایران بی سر و راهبر شد

ابوالحسن داودی گفت: عزت‌الله انتظامی کسی بود که برای سینما حکم "راهبر" داشت و با رفتنش جامعه سینمایی بی سر و راهبر شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
این کارگردان سینما که عزت‌الله انتظامی در آخرین فیلم‌اش «زادبوم» با این فیلمساز همکاری کرده بود در گفت‌وگویی  بیان کرد: واقعیت این است به دلیل شرایط سینمای ایران و موقعیت واقعا ویژه آقای انتظامی، ایشان حکم راهبر سینما داشتند و الان در این جامعه سینمایی کسی نیست که همه حول و حوش او جمع شوند. البته شاید کسانی که این ادعا را دارند هیچ وقت نتوانستند به این موقعیتی که آقای انتظامی دست پیدا کرده بود برسند و این مایه تاسف است.

داودی ادامه داد: به دلیل این که در آخرین فیلم ایشان «زادبوم» با هم همکاری کرده بودیم، در جریان بودم که حال و روز خوشی ندارند و آن چهره، جبروت و حس، حالی که بخواهد همچنان به عنوان سر سینمای ایران به او نازید را همراه نداشتند اما شخصیت ایشان طوری بود که اجازه نمی داد این حالت رنج و مریضی بروز کند، در «زادبوم» نشانه های تحلیل رفتن جسمی‌شان کاملا مشخص بود.

او گفت: به هر حال آقای انتظامی جزو کسانی بود که حضورش برای سینما جایگاه ویژه‌ای داشت، البته خیلی‌ها عزیز بوده و رفته‌اند ولی بعضی‌ها هستند که هیچ وقت جای شان پُر نمی‌شود یعنی بین جوان‌ها و نسل میانه هم بازیگران و چهره‌های خیلی خوبی داریم اما برخی کلاً بی‌رقیب هستند چه در ایران و چه در جهان و وقتی می‌روند انگار کسی پیدا نمی‌شود که لیاقت جانشینی آنها را داشته باشد و عزت‌الله انتظامی دقیقا یکی از همین‌ها بود.

منبع: ایسنا

نظر شما