شناسهٔ خبر: 27423586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش روسیه به تحریم یک شرکت روسی دیگر توسط آمریکا

R1445/P36447/S8,87,89,1128/CT10

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گنجاندن یک شرکت روسی دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی، تلاش واشنگتن برای تنبیه مسکو به خاطر مواضع اصولی‌اش در قبال مشکلات در شبه جزیره کره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط با اینکه شرکت «پروفینت» روسیه و "واسیلی کولچانوف" مدیرکل آن در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی گنجانده شده‌اند، این اقدام آمریکا را تلاش برای تنبیه روسیه به خاطر مواضع اصولی این کشور در قبال کره شمالی ارزیابی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است: «مقامات واشنگتن اصلا به خود زحمتی نداده‌اند تا شواهد و مدارکی در باره انگیزه این تصمیم خود ارائه دهند. در واقع ما شاهد دور دیگری از اقدامات ضدروسی واشنگتن هستیم که در حقیقت تلاش دولت آمریکا برای تنبیه کشورمان به خاطر مواضع اصولی آن در قبال موضوع کره شمالی، از جمله در چارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است.»

مقامات مسکو ابراز تأسف نمودند که این تحریم‌ها در شرایطی اعمال شده که حل و فصل مسئله عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای، نیازمند به همکاری‌های مشترک بین المللی است.

در وزارت خارجه روسیه یادآور شدند که برخورد غیرسازنده طرف آمریکایی در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و کمیته تحریم‌های آن، تنها به امکان توافقات دست یافتن به حل و فصل اوضاع در منطقه آسیب می رساند و می‌توان این نتیجه‌گیری را نمود که واشنگتن آگاه نیست که خط مشی اعمال حداکثر فشار بر پیونگ‌یانگ، تا چه اندازه خطرناک است.

مقامات دیپلماتیک روس تاکید کردند که پنجاه و پنجمین موج تحریم‌های آمریکا علیه روسیه باعث مشروعیت یافتم این اقدامات محدودکننده نخواهد بود. در این بیانیه یادآوری شده: «تاکید سیاست آمریکا بر اعمال فشار بر مسکو، گسترش اقدامات "روس هراسی" و عدم توجه به حقایق موجود،  عواقب منفی برای روابط دوجانبه خواهد داشت.»

لازم به یادآوری است که دولت آمریکا روز گذشته تحریم‌هایی را علیه شرکت «پروفینت» روسیه و "واسیلی کولچانوف" مدیرکل آن، اعمال نمود. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این اقدام در رابطه با نقض تحریم‌ها علیه کره شمالی است. این شرکت تحریم‌های آمریکا را غیرقانونی دانسته و تمامی اتهامات وارده به خود را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما