شناسهٔ خبر: 27423432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نصیری در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد

تلاش برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بیشتر از مهر ماه

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مهر سال جاری تلاش می‌شود با محوریت دانشجویان کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی فراوان در واحدهای مختلف این دانشگاه تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات برگزاری اردوی معرفت رضوی، گفت: یکی از نیازهای جدی دانشجویان امروز در حوزه فکر و اندیشه است و جریان مقابله حاکمیت اسلامی شبانه‌روز به فکر صدمه زدن به دانشگاه است که این کار را با ایراد شبهات مختلف انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اولویت‌هایی که مقام معظم رهبری برای جریان فرهنگی دانشگاه بیان کرده و فرموده‌اند که ابتدا باید در فکر دانشجو کار شود و سپس بر دل آنها، به همین منظور دستگاه‌های مختلف در حوزه تعمیق اندیشه دینی در دانشگاه‌ها فعالیت خود را متمرکز و معطوف به این امر کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این دانشگاه امسال برای اولین بار اردوی آموزشی 20 روزه‌ای را با حضور منتخبین دانشجویان از واحدهای مختلف این دانشگاه در سراسر کشور برگزار خواهد کرد که به همین منظور از تک تک آنها مصاحبه و گزینش به عمل آمده و آنهایی که آمادگی ذهنی بیشتری را برای پذیرش مباحث نشست‌های عمیق اسلامی دارند جهت شرکت در این اردو دعوت به عمل آورده است.

نصیری در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: محتواهای مختلفی برای این اردوی آموزشی در نظر گرفته شده است که بر اساس بینش توحیدی است بر همین اساس دانشجویان با مبنای بنیادین حاکمیت اسلامی در جامعه آشنا شده و زیرشاخه‌های مهم این موضوع که همان بحث ولایت‌فقیه و نظام حقوقی اسلامی و انسان‌شناسی است را فرا می‌گیرند.

وی گفت: شرک مدرن از دیگر مباحث اعلام شده از سوی جریان ضدحاکمیت اسلامی علیه مبانی توحیدی است، این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در دیداری که با دانشجویان داشتند با صراحت به این موضوع اشاره و راهکارهایی را برای آن بیان کردند. در اردوی آموزشی معرفت رضوی دانشجویان با مبنای سکولاریسم، اومانیسم و لیبرالیسم آشنا و آن را نقد خواهند کرد و سپس کرسی‌های آزاداندیشی، بحث و گفت‌وگو با حضور اساتید در این اردو برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زمان اردوی آموزشی معرفت رضوی از 27 مرداد تا 16 شهریور و به مدت 20 روز است که در این مدت 500 دانشجو 10 روز را  در نیشابور گذرانده و 10 روز دوم را در مشهد مقدس خواهند بود البته در دوران اسکان در نیشابور چند ساعتی را در دو تا سه روز بعدازظهر جهت زیارت امام هشتم به مشهد سفر خواهند کرد.

نصیری تصریح کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی (ره)، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر مجمع فعال در این زمینه در بخش محتوا و اساتید این اردوی آموزشی را کمک خواهند کرد.

وی در پایان گفت: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و پاسخگو به شبهات روز دانشگاه و کادرسازی و نیروسازی بخشی از اهداف اصلی این اردو خواهد بود که از مهر سال جاری تلاش می‌شود با محوریت دانشجویان حاضر در اردوی آموزشی معرفت رضوی کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی فراوان در واحدهای مختلف این دانشگاه تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما