شناسهٔ خبر: 27423257 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آشنایی با تیم جدید پورعلی گنجی/ ۳ تفنگدار در یوپن!

مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی کشورمان با عقد قراردادی ۲ ساله و تا پایان جام جهانی به باشگاه یوپن بلژیک پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از درخشش خیره کننده مرتضی پورعلی گنجی در تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه السد قطر، او پیشنهاد تمدید قرارداد شیرهای قطری ( السد ) را نپذیرفت و در صدد حضور در فوتبال اروپا شد. مرتضی از باشگاه های ترابوزان اسپور ترکیه و برایتون انگلیس پیشنهادهای جدی داشت اما تصمیم گرفت تا به بلژیک برود و در کنار دیگر بازیکنان ایرانی ( کاوه رضایی - امید نورافکن - علی قلی زاده - محمد نادری ) در یوپن به فعالیت بپردازد.

پورعلی گنجی 26 ساله متولد 1992 در بابل است و سابقه بازی در تیم های پیکان بابل، احسان ری، پاس تهران، نفت تهران، تیانجین تدا چین و السد قطر را دارد. او از سال 2015 هم عضو تیم ملی فوتبال کشورمان است و در 30 بازی 2 گل به ثمر رسانده است. همچنین پورعلی در جام جهانی 2018 روسیه هم در 3 بازی ایران مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال حضور داشت و عملکرد خوبی را ارائه کرد.

درباره یوپن بلژیک، تیم جدید مدافع تیم ملی ایران بهتر است بدانید، این تیم در سال 1945 تاسیس شد و ظرفیت ورزشگاه خانگی اش حدود 9 هزار نفر است. سرمربی این تیم کلود ماکلله 45 ساله و فوتبالیست سابق تیم های رئال مادرید، چلسی، مارسی و پاری سن ژرمن است و در دوران مربیگری هم ابتدا به عنوان دستیار با تیم فرانسوی ( PSG ) آغاز کرد و پس از حضور در باستیا و سوانسی به یوپن آمد.

این تیم در فصل گذشته رقابت های لیگ بلژیک و در جدول 16 تیمی با 27 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به  مشلان به دسته پایین تر سقوط نکرد. از 26 بازیکن این تیم، تنها 6 بازیکن بلژیکی هستند و بیشتر نفرات هم از تیم های آفریقایی تشکیل شده است.

یوپن در این  فصل رقابت های لیگ بلژیک در 3 بازی نخست متحمل 3 شکست شده است.

ستاره این تیم لوئیس گارسیا 37 ساله است. بازیکن سابق تیم های اسپانیول، مایورکا، مورسیا و تیم دوم رئال مادرید که سابقه بازی در تیم ملی اسپانیا را دارد و از سال 2014 هم به یوپن بلژیک پیوسته است. او در 4 سال گذشته 133 بازی برای این تیم انجام داده و موفق به زدن 24 گل شده است.

شماره 8 این تیم بر تن جین تیری لازاری ساحل عاجی است که از سال 2016 در یوپن حضور دارد و باید دید با حضور پورعلی گنجی در این تیم، او چه شماره ای برتن خواهد کرد.

پورعلی گنجی، گارسیا و ماکلله امید هواداران تیم یوپن و به نوعی 3 تفنگدار این تیم هستند و تلاش می کنند تا نتایج بهتری بدست آورند.

مدافع بابلی فوتبال کشورمان پس از حضور در یوپن عنوان کرد: همیشه در دوران حرفه ای ام، موفق شدم خودم را با شرایط و بازی در کشورها و سطوح مختلف وفق دهم و بازی در اروپا، رویا و هدف همیشگی ام بوده است. برای مبارزه جدید آماده هستم، به آینده نگاه می کنم و از مسئولان باشگاه بابت اعتماد و تلاش برای خریدن من تشکر می کنم.

مدافع تیم ملی ایران در ادامه افزود: کاملا مشتاق و همواره آماده پیشرفت هستم.امیدوارم با انجام بهترین بازی های ممکن به بازیکنی مهم برای یوپن تبدیل شوم. آماده بازی و تمرین برای تیم جدیدم هستم.

بیشتر بخوانید: 

پورعلی گنجی به یوپن بلژیک پیوست

تکلیف پور علی گنجی در تیم ترابوزان اسپورمشخص شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما