شناسهٔ خبر: 27423184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

گزارش اقتصاد آنلاین از دستور کار کمیسیون‌های مجلس

پنج وزیر به مجلس می روند/ بررسی تحقیق و تفحص از بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی

در هفته پایانی مردادماه، پنج تن از وزرا برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ در هفته پیش رو کمیسیون اقتصادی مجلس رای گیری در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را در دستور کار دارد. همچنین ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده دیگر دستور کار این کمیسیون است.

هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم دعاوی مطروحه ایران و آمریکا در دادگاه بین المللی لاهه در خصوص خروج آمریکا از برجام و مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران توسط آمریکا را بررسی می کند. ضمن اینکه دوشنبه هفته آینده وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون مذکور حضور می یابد.

یکشنبه هفته پیش رو هم کمیسیون انرژی مجلس میزبان رضا اردکانیان، وزیر نیرو است تا به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم رسیدگی به عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها مندرج در تبصره 14 قانون بودجه سال جاری و دعوت از رییس بنیاد مستضعفان جهت ارائه گزارش اقدامات بنیاد در زمینه اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی کشور را در دستور کار دارد.

همچنین بررسی مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در مواجهه با تحریم های پیش رو با حضور رییس مجلس و وزیر بهداشت جزء دستور کارهای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

در هفته آینده وزیر کشور هم به منظور بررسی درخواست استیضاح جمعی از نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور حضور پیدا می کند.

بررسی مسایل و مشکلات صنایع پتروشیمی و برنامه های دولت جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی با حضور مدیران مرتبط از دستگاه های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی هم در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد.

همچنین هفته آینده ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضورمعاونان ذی ربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردانی و مرکز پژوهش های مجلس در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

در هفته پایانی مرداد ماه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی طرح مبارزه با جرایم اقتصادی و رسیدگی به طرح حمایت از مالکیت صنعتی را در دستور کار دارد.

کمیسیون کشاورزی مجلس هم بررسی آخرین وضعیت خرید گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان و اجرای قوانین ذیربط در این موضوع و برنامه دولت برای تعیین قیمت خرید محصولات مشمول خرید و قیمت تضمینی در سال زراعی 98-97 و بررسی وضعیت صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار دارد.

نظر شما