شناسهٔ خبر: 27423085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

درگیری با ماموران شهرداری در اهواز /لودر به آتش کشیده شد

مردم منطقه ای در اهواز با ماموران شهرداری که قصد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را داشتند درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

شهردار منطقه سه اهواز در گفتگو با مهر، اظهار کرد: پنجشنبه برای چهارمین بار برای برخورد با ساخت و سازهایی غیرمجاز که حق طبیعی مردم بوده با نیروهای اجرائیات این منطقه برخورد می شود.

 

مجتبی یوسفی ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتا در اراضی ملی نفت و دیگر نهادهای دولتی مثل مسکن و شهرسازی است که به عنوان سرانه عمومی برای بهداشت و درمان، بیمارستان، مدرسه و فضای سبز درنظر گرفته شده اند.

 

وی تصریح کرد: شهرداری برای احقاق حق مردم قصد بازگرداندن این اراضی برای شهر را دارد ولی متأسفانه خیلی به مأموران اجرائیات شهرداری تعدی می شود.

 

شهردار منطقه سه اهواز بیان کرد: مسکن و شهرسازی برای حفظ اراضی دولتی با کاربری سرانه عمومی در حوزه های مختلف یگان دارد و نباید اجازه دهند که محلات مختلف اهواز به یک منطقه حاشیه ای تبدیل شوند.

 

یوسفی با گلایه از اینکه یک عده سودجو با هدف زمین خواری نسبت به تصرف این اراضی ملی اقدام کردند، گفت: وظیفه شهرداری تخریب ساخت و ساز غیرمجاز که سرانه فضای سبز نیست را ندارد ولی مسکن و شهرسازی باید از اراضی ملی و دولتی صیانت و برخورد لازم را داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: برای برچیده شدن این ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به یک عزم شهری جدی است و شهرداری نیز به همین منظور حضور پررنگی دارد.

 

شهردار منطقه سه اهواز گفت: طی هشت ماه اخیر یکی از مراجعان وسط سالن شهرداری منطقه سه روی یکی از پرسنل بنزین ریخت و در مورد دیگری نیز صبح زود به سمت اداره تیراندازی شد.

 

یوسفی ادامه داد: یک ماه و نیم قبل نیز با کُلت کمری به یکی از نیروهای این شهرداری تیراندازی شد. همچنین به سمت منزل مدیر اجرائیات شهرداری به خاطر جمع آوری قهوه خانه های غیرمجاز که تبعات اجتماعی داشته نیز تیراندازی شد.

 

وی یادآور شد: پنجشنبه در منطقه زویه اهواز به سمت نیروهای اجرایی حمله و لودر آنها را آتش زدند؛ در و دیوار شهرداری تخریب و دو نفر از نیروها به میزان ۶۰ درصد و ۱۵ درصد دچار سوختگی شدند.

 

شهردار منطقه سه اهواز در پایان طرح سئوال کرد: چه کسی باید پاسخگوی این مصدومیت ها باشند و اصلا صحیح نیست که با مأموران اجرائیات این شهرداری چنین برخوردهایی شود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما