شناسهٔ خبر: 27423077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

12 مقام ارشد اطلاعاتی سابق امریکا بیانیه ضد ترامپ صادر کردند

دوازده مقام ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا در بیانیه ای اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را در زمینه لغو صلاحیت امنیتی جان برنان، مدیر سابق سیا محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام ها در بیانیه خود تصمیم ترامپ را «نامعقول و بی سابقه» خواندند و افزودند: اقدام ترامپ رئیس جمهوری در مورد 'برنان' و تهدید به اتخاذ اقدامی مشابه علیه سایر مقام های سابق ، تلاشی برای سرکوب آزادی بیان است.

این مقام های سابق اطلاعاتی گفتند: ما هرگز ندیده بودیم که تایید یا لغو صلاحیت امنیتی به عنوان یک ابزار سیاسی به کار برده شود.
جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی (دی.ان.آی)، ویلیام وبستر، مایکل هیدن، لئون پانتا، دیوید پترائوس، جان مک لافلین و مایک مورل از جمله مدیران و معاونان سابق سیا هستند که این بیانیه را امضا کرده اند.
ترامپ در بیانیه ای که روز چهارشنبه توسط «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید قرائت شد، این تصمیم خود را در مورد برنان اعلام کرد. سخنگوی کاخ سفید، برنان را به «دروغگویی» و «رفتارهای هیجانی جنون آمیز» متهم کرد.
به گفته سندرز، برنان از موقعیت خود برای ابراز اتهامات بی اساس استفاده کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا گفته که با هدف لغو تاییدیه امنیتی چند مقام سابق دولتی آمریکا درحال ارزیابی مجدد صلاحیت های آنهاست. گفته می شود کلاپر و مایکل هیدن از جمله افرادی هستند که ترامپ درحال بازنگری در صلاحیت امنیتی آنهاست.
برنان از منتقدان سرسخت ترامپ است. برنان چندی پیش در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست ترامپ را با افراد بی صلاحیت و عوام فریب مقایسه کرد و نوشت : تا بازگشت انسجام و یکپارچگی به کاخ سفید به انتقاد از ترامپ ادامه خواهد داد.
برنان در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، از مارس 2013 تا ژانویه 2017 مدیر سیا بود. پس از او «مایک پمپئو» مدیر این نهاد اطلاعاتی و جاسوسی شد. تصمیم ترامپ در مورد برنان با موج گسترده انتقادات دموکرات ها مواجه شد./ ایرنا

نظر شما