شناسهٔ خبر: 27422883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش مغرب برای برگرداندن 200 زن و کودک تبعه خود از سوریه

مغرب برای بازگرداندن 200 زن و کودک تبعه خود که مرتبط با داعش بوده و هم اینک در اردوگاهی اسیر نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، هیاتی مشترک با اسپانیا به شمال سوریه فرستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع ویژه مغربی خبر دادند، یک هیات امنیتی اطلاعاتی مغربی-اسپانیایی چند روز پیش وارد ارودگاه پناهندگان متعلق به دموکراتیک سوریه در خاک سوریه شد تا وضعیت زنان مغربی عضو داعش در این اردوگاه را بررسی کند که به دنبال تسلط کُردها بر مناطق تحت اشغال داعش به چنگ آنها آمدند.

این منابع در گفت‌وگو با «رای الیوم» اظهار داشتند: این هیات مشترک اطلاعاتی امنیتی، یکی یکی زنان مغربی اردوگاه را احضار کرده و از آنها درباره نحوه پیوستن به داعش تا لحظه اسارت به دست نیروهای سوریه دموکراتیک بازجویی کردند.

به گفته یک منبع دیدبان حقوق بشر در شمال سوریه تحقیقات مذکور اولین گام عملی کشور مغرب برای بازگرداندن زنان تبعه خود و فرزندانشان است که در اردوگاه‌های پناهندگان در شمال سوریه هستند.

دیدبان حقوق بشر در شمال سوریه پیش از این به مساله زنان مغربی در سوریه پرداخته بود که به داعش پیوسته و با عناصر آن ازدواج کرده بودند اما با حمله نیروهای دموکراتیک سوریه به مناطق تحت اشغال این گروهک تروریستی به دام افتادند.

این منبع افزود: قریب به دویست زن و کودک در اردوگاه‌های پناهندگان نیروهای دموکراتیک سوریه در وضعیت روانی فاجعه باری به سر می‌برند، آن هم به دلیل اینکه در مصاحبه‌های مخفیانه که با رسانه‌ها داشتند ضمن برائت جستن از داعش، رفتارهای بد و ناپسند نیروهای دموکراتیک سوریه با ساکنان اردوگاه را فاش کرده و گفتند که این نیروها بیشتر کمک‌های سازمان ملل به اردوگاه را برای خودشان تصاحب می‌کنند.

منبع دیدبان حقوق بشر در شمال سوریه گفته است، بسیاری از زنان داعشی تبعه کشورهای مختلف که در اردوگاه پناهندگان نیروهای دموکراتیک سوریه هستند از جمله زنانی مغربی که با رسانه‌های خارجی از جمله نیویورک تایمز مصاحبه داده بودند در معرض تهدیدهای داعش قرار گرفته اند.

 این منبع، نیروهای سوریه دموکراتیک را به تعرض به زنان و بدرفتاری و شکنجه آنها و فرزندانشان متهم کرد.

منبع مذکور از دولت مغرب خواست تلاش خود را بکار گیرد تا زنان مغربی و فرزندانشان  که در اردوگاه‌های پناهندگان در سوریه هستند به کشورشان بازگرداند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما