شناسهٔ خبر: 27422776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

کشته شدن بیش از 10 عنصر داعش در عملیات ارتش سوریه در سویداء

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در سویداء توانست حلقه محاصره عناصر داعش در ارتفاعات «الصفا» تنگتر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از فارس، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش همچنان به عملیات علیه عناصر باقی مانده داعش در صحرای «سویداء» در جنوب این کشور ادامه می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این عملیات در اطراف ارتفاعات «الصفا» -مهمترین مقر عناصر داعش در سویداء- در جریان بوده است.

ارتش سوریه در جریان عملیات مذکور موفق شد بیش از 10 تروریست داعش را از پای درآورد.

در حال حاضر ارتش سوریه عناصر داعش را در این ارتفاعات محاصره کرده است. داعشیها روز گذشته در تلاش بود که به سمت محور شمال غرب محاصره خود را در هم شکنند و به سمت منطقه «قبر الشیخ حسین و ام مرزخ» فرار کنند که موفق نشدند.

در این درگیریها اتش سوریه از تجهیزات نظامی نیمه سنگین استفاده کرد که این مسئله، معلول جغرافیای صعب العبور این منطقه است.

در کنار عملیات زمینی ارتش سوریه، توپخانه و جنگنده‌های ارتش نیز در این ارتفاعات مواضع داعش را بمباران کردند که به کشته شدن شمار دیگری از عناصر این گروه منجر شد.

به گزارش سانا، محاصره عناصر داعش در این منطقه صعب العبور و قطع راه امدادرسانی آنان و انهدام مقرهایشان سبب شده است که تلفات این گروه افزایش یابد و عرصه بر آنان تنگتر شود.

همزمان با عملیات ارتش، یگانهای مهندسی نیز در حال پاکسازی و مین روبی از مناطق آزاد شده و خنثی‌سازی بسته‌های انفجاری و مین‌هایی هستند که تروریستها کار گذاشته بودند.

ارتش سوریه چند روز پیش توانست ارتفاعات الصفا را به محاصره خود درآورد و راههای امدادرسانی به عناصر این گروه را قطع کند.

نیروهای سوری پس از آزادسازی استانهای «قنیطره و درعا» در تلاشند که استان سویداء را از وجود تروریستها پاکسازی کنند و بدین ترتیب جنوب این کشور از حضور هر گونه عنصر تروریستی پاک شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما