شناسهٔ خبر: 27421899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

2 درخواست مهم استاندار سمنان از وزیر راه

تشکیل اداره‌کل راه و شهرسازی سمنان و صدور مجوز پرواز از فرودگاه سمنان

استاندار سمنان مساعدت وزیر راه و شهرسازی را برای تشکیل اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و صدور مجوز پرواز از فرودگاه سمنان خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان که در آن، نماینده مردم سمنان در مجلس و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی نیز حضور دارند، اظهار کرد: تشکیل نشدن اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان سبب عقب‌ماندگی بسیار و مشهود در حوزه‌های مختلف تحت مدیریت این وزارتخانه در استان سمنان شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم تا در هفته دولت مجوز پرواز نخستین هواپیمای مسافربری از فرودگاه مرکز استان سمنان به مقصد مشهد مقدس را صادر کند.

 

چاوشی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی دغدغه زیادی برای رفع مشکلات استان سمنان دارد، گفت: فقدان تشکیلات واحد راه و شهرسازی در استان سمنان که در همه مراکز استان‌ها مستقر شده، از مشکلاتی است که باید برای آن راهکاری ارائه شود؛ امروز از برخی برنامه‌ها عقب هستیم و با ارائه راهکار در رفع این مشکل باید اثرگذار وارد شد.

وی تصریح کرد: استان سمنان از نظر خطوط ریلی نیازمند توجه ویژه بوده؛ چراکه جزو مناطقی است که بیشترین حوزه راه را به خود اختصاص داده و تردد وسیعی نیز در این مسیر صورت می‌گیرد و انتظار داریم بحث خطوط ریلی جدی گرفته شود.

 

استاندار سمنان ادامه داد: در طول شبانه‌روز، 80 رام قطار در این مسیر تردد می‌کند که عمدتاً دارای مسافران زائر هستند و باید برای نقاط آسیب‌پذیر حاشیه ریل‌ها تدبیری اتخاذ شود.

چاوشی بیان کرد: دیار سمنان از دیرباز به‌عنوان دارالمرحمه شناخته شده و دلیل این امر، خدمات‌رسانی مردم استان سمنان به زائران بوده است.

وی گفت: برای احیای این فرهنگ، اقداماتی صورت گرفته و با ارائه خدمات به زائران سعی شده است تا توفیقی ایجاد شود که این امر در کاهش تلفات اثرگذار باشد؛ اما مدیران استان سمنان نیازمند مساعدت ویژه هستند.

 

استاندار سمنان بیان داشت: تصادفات زیاد در استان سمنان دلخوری برای مسافران ایجاد کرده و علی‌رغم همکاری نهادهای مرتبط، شاهد آمار تصادفات بالایی هستیم و انتظار داریم بحث خطوط ریلی جدی گرفته شود.

چاوشی بیان کرد: امروز باید در ارتباط با کاهش تصادف‌ها تدبیری شود و راهکارهایی برای کاهش تلفات در استان سمنان اتخاذ شده است.

انتهای پیام/ن

نظر شما