شناسهٔ خبر: 27420886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور

چند طرح عمرانی و گردشگری در کیش بهره برداری شد

کیش - ایرنا - چند طرح عمرانی و گردشگری با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در جزیره کیش بهره برداری و کلنگ زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در آیین بهره برداری ، رونمایی و کلنگ زنی طرح های جزیره کیش پنجشنبه شب استاندار و برخی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمانهای منطقه آزاد کیش و قشم حضور داشتند.
مرتضی بانک قبل از شروع بهره برداری و کلنگ زنی طرح های کیش در شورای اداری این جزیره حضور یافت و در حاشیه این نشست ابتدا طرح احداث جزیره مصنوعی کیش مارینا را رونمایی کرد.
این جزیره مصنوعی در مدت سه سال و با استفاده از مصالح و لایروبی و با سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد که حجم بازگشت سرمایه گذاری آن 40 هزار میلیارد ریال می باشد.
کیش مارینا با مساحتی افزون بر 100 هکتار برای استقرار صدها واحد تجاری و اداری و منظری برای اقامت گردشگران و ساکنان جزیره کیش خواهد بود.
به گزارش ایرنا در ادامه مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری از مخزن هوایی تعادل فشار آب جزیره کیش با چهار واحد شیرابه و یک مخزن مرتفع یکهزارو 200 مترمکعبی در مساحت 22 هزار مترمربع با سرمایه گذاری بیش از 53 میلیارد ریال بهره برداری کرد.
بانک همچنین به همراه هیات همراه با حضور در مجموعه شهر پدیده کیش در این جزیره ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دوباره این شرکت در عرصه سرمایه گذاری، عملیات مجدد اجرایی ساخت شهر پدیده کیش را آغاز کرد.
طرح شهر پدیده کیش با مساحت کل یک میلیون متر مربع، با سرمایه گذاری 2 هزار و 50 میلیارد ریال قرار است در مدت زمان 24 ماه توسط شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش اجرا شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور همچنین شبکه تبادل آب بین شبکه های آب 2 نیروگاه شمال و جنوب جزیره کیش را افتتاح کرد.
حداقل ظرفیت تبادل آب این شبکه پنج هزار مترمکعب در روز است که با 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا در این راستا با حضور مشاور رییس جمهوری تبادل انرژی بین شبکه های برق نیروگاه شمال و جنوب جزیره کیش آغاز شد.
این طرح با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و حفاری 2 هزار و 500 متر مکعب، ظرفیت تبادل 20مگاوات انرژی را دارا می باشد.
بانک همچنین در سفر یکروزه خود به فرودگاه بین المللی کیش رفت و مرحله نخست پایگاه سوخت رسانی این فرودگاه را راه اندازی کرد.
این طرح نیز با سرمایه گذاری بیش از 191 میلیارد ریال در قالب 2 مخزن آتش نشانی به ظرفیت تجمعی پنج هزار و 600 مترمکعب ، ساخت چهار مخزن روزانه با ظرفیت تجمعی سه هزار و600 متر مکعب و 2 مخزن سوخت به ظرفیت 4300 متر مکعب راه اندازی شد.
مشاور رییس جمهوری در این سفر در مراسم پایانی عملیات اجرایی اسکله کانتینری 35 هزار تنی بندر تجاری کیش شرکت کرد .
اسکله 35 هزار تنی بندر تجاری کیش با سرمایه گذاری بیش از 816 میلیارد ریال از سال 95 به طول 318متر و عرض 40 متر آغاز شد که با تدابیر مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش رقم سرمایه گذاری ساخت این طرح که قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را دارد در نهایت با 550 میلیارد ریال پایان یافت.
بانک همچنین کلنگ آغاز احداث پلاژ جدید آقایان را در جزیره کیش زمین زد. این طرح نیز در فضای خدماتی و رفاهی به مساحت 2 هزار مترمربع با امکاناتی همچون استخرهای بزرگسالان و کودکان، فضای بازیهای ساحلی، زمین فوتبال ساحلی و تنیس، پارک آبی و عرشه بازیهای آبی طراحی شده است.
به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سفر خود عصر پنجشنبه کلنگ عملیات اجرایی ساخت گراند هتل 2 را زمین زد.
این هتل پنج ستاره توسط بخش خصوصی قرار است ظرف چهار سال با سرمایه گذاری 2 هزار و 650 میلیارد ریال در 15 طبقه با 192 اتاق، 400 تخت ، 24 سوییت و امکانات رفاهی و ورزشی با زیر بنای 25 هزار مترمربع احداث گردد.
مشاور رییس جمهوری در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به جزیره کیش پنجشنبه شب هتل پنج ستاره میراژ را با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال بهره برداری کرد.
این هتل که گفته می شود قرارداد اولیه آن در سال 88 منعقد شده در 8 طبقه با 179 اتاق، 500 تخت ، 52 سوییت ، سه رستوان و آمفی تئاتر روباز با زیربنای 18 هزار و 600 متر مربع احداث شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش از توابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
6993 / 6048

نظر شما