شناسهٔ خبر: 27420609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آموزش و پرورش باید به کارخانه بازیکن سازی کشور تبدیل شود

رییس فدراسیون فوتبال در ارومیه گفت: آموزش و پرورش باید به کارخانه بازیکن سازی کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان غربی و به نقل از ایرنا، مهدی تاج روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال آذربایجان غربی گفت: مدارس و محیط آموزشگاه های کشور با داشتن ۳۳ هزار معلم ورزشی یکی از ظرفیت های مهم به شمار می رود که در صورت اجرای صحیح و هدفمند طرح استعدادیابی می تواند آینده فوتبال کشور را تا سال های متوالی تضمین کند.

وی بیان کرد: استعدادهای نهفته بسیاری در سطح مدارس وجود دارد که در صورت شناسایی و کشف آنان می توان پایه های فوتبال کشور را محکم تر کرد اما فوتبال کشور باید با ورزش دانش آموزی عجین شود.

وی با اشاره به اینکه این فدراسیون برای استعدادیابی و استعدادپروری کشور را به ۹ منطقه تقسیم کرده است، بیان کرد: برخی از نخبه ها در مناطق دور دست دیده نمی شوند و فدراسیون فوتبال برای شناسایی این افراد وظیفه استعدادیابی را به عهده ۹ منطقه گذاشته است.

وی از تشکیل تیم ملی قدبلندها که معیار اصلی آن فقط قد بلند بازیکنان است، خبر داد و گفت: این تیم در نخستین حضور خود در بازی های غرب آسیا مقام قهرمانی را به دست آورد و برای پشتوانه سازی تیم های ملی هدفگذاری شد.

تاج در ادامه گفت: حضور تیم ملی زیر ۲۱ سال در بازی های آسیایی زیر ۲۳ سال جاکارتا از دیگر رویکردهای فدراسیون برای آماده سازی یک تیم قدرتمند در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است.

وی در ادامه به فعالیت تیم های ملی و باشگاهی بانوان اشاره کرد و افزود: با توجه به قهرمانی تیم فوتسال بانوان در قاره آسیا توقعات در این حوزه بیشتر شده است و در این راستا توجه به فوتبال و فوتسال بانوان در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: بانوان آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیار خرسندیم که تیم بانوان این استان با حضور مستمر در لیگ برتر، قرار گرفتن در رتبه پنجم کشور و داشتن ۲ بازیکن ملی پوش در ترکیب تیم های ملی جایگاه مناسبی در سطوح ملی و کشوری دارد.

وی افزود: تخصیص ۲ درصد از بودجه پنج درصدی قانون حق دستمزد قرارداد بازیکنان باشگاه ها به حوزه بانوان که در جلسه هیات رئیسه مصوب شده، از دیگر رویکردهای فدراسیون برای توسعه این بخش است.

نظر شما