شناسهٔ خبر: 27420317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مخالفت وزارت بازرگانی چین با یکجانبه گرایی و اقدامات حمایت گرایی آمریکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن؛ منابع خبری در چین و آمریکا تایید کردند چین اواخر ماه اوت مذاکره کننده ارشد خود را به آمریکا می فرستد تا مذاکرات تجاری دو کشور را از سربگیرد.
وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه این خبر را در حالی اعلام کرد که این سفر نخستین دیدار رسمی مسئولان دو کشور طی چند هفته اخیر در پی شدت گرفتن تنش های تجاری بین دو کشور به شمار می رود.
پکن و واشنگتن از زمان آخرین دیدار مسئولان بلندپایه خود در ماه ژوئن تاکنون تعرفه هایی به ارزش دهها میلیارد دلار بر کالاهای یکدیگر اعمال کرده اند که این امر موجب نگرانی درباره تاثیر منفی این تعرفه ها بر اقتصاد جهانی شده است.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد هیئتی به ریاست وانگ شوون معاون وزیر بازرگانی چین به دعوت آمریکا با هیئت آمریکایی به ریاست دیوید ملپاس مقام مسئول در وزارت خزانه داری آمریکا دیدار خواهد کرد. در این بیانیه همچنین آمده است طرف چینی ضمن اعلام مخالفت خود با یکجانبه گرایی و اقدامات حمایت گرایی آمریکا تاکید می کند پکن هیچگونه اقدامات یکجانبه برای محدود کردن تجارت را نمی پذیرد.
در این بیانیه همچنین آمده است چین با این حال از گفتگو و تعامل بر پایه برابر، متقابل و یکپارچه استقبال می کند. مشاور اقتصادی کاخ سفید نیز این نشست را تایید کرده و گفته است گفتگو کردن بهتر از گفتگو نکردن است.

نظر شما