شناسهٔ خبر: 27420295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش ژنرال دوستم به کشتار شیعیان افغانستانی/ تکرار رخدادهای تروریستی نشان دهنده ضعف نهادهای امنیتی است

ابنا

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله ترویستی به یک مرکز آموزشی واقع در غرب کابل گفت: معلوم نیست که نیروهای امنیتی چرا نمی توانند جلو اینگونه حمله ها را بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی شیعیان در غرب کابل گفت: وقوع این گونه حمله های وحشیانه از سوی دشمن ، چیزی نیست که تصور آن را نتوان کرد، ولی معلوم نیست که نیروهای امنیتی چرا نمی توانند جلوی این گونه حمله ها را بگیرند.

ژنرال عبدالرشید دوستم اظهار داشت که تکرار رخدادهای مشابه کنونی این حقیقت را نشان می دهد که مدیریت وضعیت امنیتی در شهر کابل و دیگر استان های کشور افغانستان در دست کسانی نیست که توانایی رهبری داشته باشند و باید در این زمینه تدابیر ویژه اتخاذ گردد.

روز گذشته ، شهر کابل یک بار دیگر شاهد حمله انتحاری خونین بود که بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان ، 48 تن شهید و دستکم 67 تن دیگر زخمی شدند که مجروحان در وضعیت خوبی به سر نمی برنند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دستور بررسی این رویداد غمناک در شهر کابل را داده است.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای مسوولیت این رویداد را نپذیرفت واحتمال دارد کار گروه داعش باشد.

مراسم خاک‌سپاری شماری از قربانیان حمله انتحاری روز چهارشنبه بر مرکز آموزشی موعود در غرب کابل، به خشونت کشیده شد و پلیس افغانستان به منظور ممانعت از دفن شهدا در دامنه کوه قوریغ، دست به سلاح برد.

شاهدان عینی می گویند که تعداد از تشییع کنندگان در هنگام خاک‌سپاری توسط نیروهای امنیتی هدف گلوله جنگی قرار گرفتند و در نتیجه تیراندازی ها یک نفر زخمی شد.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما