شناسهٔ خبر: 27420155 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

تصور دشمن از نسل جدید انقلاب اشتباه است

صاحب‌خبر -
استخوان ما دارد می پوسد تا استخوان انقلاب محکم شود
به گزارش شیرازه ، تعدادی از آزادگان دفاع مقدس، بیست و پنجم مرداد ماه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور با امام جمعه شیراز دیدار کردند.

آیت الله لطف الله دژکام ضمن قرائت آیه 56 سوره اعراف « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» خطاب به آزادگان گفت: بنده به عنوان شاگردی در محضر شما حس خوبی از این جلسه داشتم چرا که شما به بنده آموزش جامه عمل پوشاندن به درس های الهی را با رفتار و عملکرد خود نشان دادید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: واقعیت این است که ما انقلاب اسلامی ایران را با اهداف خیلی والا و بالایی شروع کردیم و علیرغم مشکلاتی که وجود داشت موفق و پیروزمندانه به سال چهلم انقلاب رسیدیم.

وی با اعلام اینکه اگر بنا هست تغییری در جامعه بدهیم باید حساب کنیم که تغییرات اجتماعی فرآیندش چقدر طول می کشد، بیان کرد: تحولات و تغییرات اجتماعی همچون انقلاب ما که یک انقلاب اجتماعی بوده است زمانبر است و طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، تا رسیدن به نتیجه و ایجاد تغییر باید صبر پیشه کرد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: صهیونیست ها امسال که سال چهلم انقلاب هست فشار خود را زیاد کرده اند تا نگذارند این انقلاب در مسیر خود پیش رود چون می دانند اگر از چهل سال رد شد دیگر وارد مرحله محکم شدن می شود و این معلوم می کند که فرآیند تحول اجتماعی سالیانش از چهل فراتر است.

دژکام بیان کرد: در تحولات اجتماعی چهل سال آغاز محکم شدن استخوان آن حرکتی است که ما 40 سال پیش شروع کردیم؛ استخوان ما دارد می پوسد تا استخوان انقلاب محکم شود این نسل باید این کار را می کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بالاخره آنهایی که پای انقلاب تا امروز ایستاده اند هر کس به اندازه صبری که داشته است جام بلایی به او داده اند این ظرفیت زیادتر است و درجات شما در جای دیگر بالاتر است؛ لذا همه باید به فکر آخرت باشیم و وقت زیاد نیست هر کس اینجا زحمت بیشتری کشیده در آن دنیا دارای درجات بیشتری خواهد بود.


وی افزود: کار کوچکی را شروع نکردیم و در ابتدا فکر نمی کردیم کار به این بزرگی است اما هر چه جلو رفتیم فهمیدیم که این کار، کار ارزشمندی است و زحمت کار هم زیاد است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند که نسل جدید و دهه هفتادی ها که بیایند راه پیشینیان و انقلاب را ادامه نمی دهند اما امروز دهه هفتادی ها می خواهند بروند سوریه کشته شوند اما حرم حضرت زینب (س)  به دست دشمنان نیافتد، اظهار داشت: 800 جوان در شیراز برای اعزام به سوریه جهت دفاع ازحرم اسم نوشته اند؛ خب این شکرگزاری دارد که ما از مسیر اصیل انقلاب منحرف نشده ایم اما لازم است صبر پیشه کنیم تا به نتیجه برسد.

دژکام اظهار داشت: در سالی که می گذرانیم به یک امتحان سخت الهی مبتلا هستیم، شرایط امروز ما امتحانی نظیر امتحان های قبلی است که البته به سختی امتحان شما در اردوگاه های عراقی نمی شود.

وی تصریح کرد: گذشته را باید مرور کنیم چرا که سندهای افتخار، ایستادگی و آزادگی شما رادر بطن خود دارد.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: در آیه ای که در اول صحبت خواندم خداوند می فرماید اگر مردم شهرها ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند خداوند برکت ها را نازل می کند؛ الحمدالله ما ایمان آورده ایم و تقوا را هم باید نشان دهیم و تا آخر مسیر پایش بایستیم وگرنه ضایع می شود.

این استاد دانشگاه گفت: امام راحل ما فرمود ما برای یک لحظه از این مسیر پشیمان نیستیم من امروز افتخار کردم در جمع عزیزانی با این همه سابقه سختی کشیدن زندگی کنند؟!

دژکام اعلام کرد: مطالبه ما با همه این سختی ها ادامه راه است؛ مطالبه ما این است که این مسیر منحرف نشود و در برابر خون شهدا ضایع نشویم.

وی افزود: از هر چه بگذریم از خون شهیدانمان نمی گذریم، این نکاتی است که ما باید در برابر همه دنیا به آن افتخار کنیم.


نظر شما