شناسهٔ خبر: 27420034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام آمریکایی: وضعیت اقتصادی چین هولناک است!

مشاور اقتصادی کاخ سفید از وضعیت هولناک اقتصاد چین برای ترامپ گفت!

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در نشست کابینه خود از لری کادلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید خواست درباره وضعیت اقتصادی چین در مقایسه با آمریکا توضیح بدهد.

ترامپ از لری کادلاو پرسید: "همانگونه که می دانید و رسانه ها آگاهی دارند چین مدت ها در مسیری یکطرفه به سوی پیشرفت قرار داشت و می خواست به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود و ما را پشت سر بگذارد. از شما می خواهم توضیح بدهید ما در برابر چین در چه وضعیتی قرار داریم و چین چه حال و روزی دارد. ما دوست داریم حال شان خوب باشد. شی جین پینگ، رییس جمهور چین دوست من است اما هم اکنون در مقایسه با پکن ما در چه وضعیتی قرار داریم؟"

مشاور اقتصادی کاخ سفید پاسخ داد: "تا جایی که من می دانم و فاصله ی بین شش تا 9 ماه گذشته را بررسی کرده ام اقتصاد چین رو به افول است. سرمایه گذاری در بخش کسب و کار در حال فرو پاشی است، تولید صنعتی در سطح پایین قرار گرفته، مردم دارند پول رایج شان را می فروشند البته شاید دوز و کلک در کار باشد اما من فکر می کنم سرمایه گذاران دارند از چین خارج می شوند. من کارشناس چین نیستم اما می توانم بگویم اقتصاد این کشور در وضعیت هولناکی قرار دارد(!)."

اظهارات این مقام آمریکایی درحالی مطرح می شود که چین در چند دهه گذشته همواره جزو کشورهایی با بالاترین درصد رشد اقتصادی بوده است و کارشناسان بر این باورند با توجه به رشد روز افزون اقتصاد چین، پکن به زودی جایگاه نخست اقتصادی آمریکا را به چالش خواهد کشید.

انتهای پیام/

نظر شما