شناسهٔ خبر: 27420026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پیام آیت‌الله گلپایگانی به همایش جامعه اسلامی دانشجویان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلی علی علی بن موسی الرضا المرتضی، الامام التقی النقی وعلی آبائه و اولاده المعصومین، سیما بقیة الله فی الارضین

السلام علیکم و رحمة الله

با عرض اخلاص و ادب به دانشجویان عزیز، امید‌های آینده‌ی اسلام، فرزندان دلاور و پرتلاش ملت شریف ایران؛ بسیار خوشوقتم که جوانان عزیز در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علیه آلاف التحیة و الثناء، گرد هم آمده و با تبادل افکار و آراء و شناخت شرایط حساس زمان، خود را برای خدمت به مردم و رشد و ترقی کشور اسلامی آماده می‌کنند. این فرصت‌ها بسیار مغتنم است و باید حداکثر استفاده از آن را نمود.

همانطور که همه‌ی عزیزان می‌دانند مقام و شأن انسان‌ها به علم و دانش بستگی دارد. در روایات آمده است که «تخلّقوا باخلاق الله...» به اخلاق خداوند آراسته شوید. دو صفت از صفات خداوند متعال که از همه‌ی صفات بالاتر است و می‌توان گفت که سایر صفات ثبوتیه نیز به این دو برمی‌گردد، صفت علم و قدرت است. بروز این دو صفت در جامعه، نشانه‌ی حیات و بالندگی آن جامعه است.

با توجه به اوضاع کنونی جهان در‌می‌یابیم که وظیفه جوانان و دانشجویان بسیار حساس و خطیر است و باید علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح نمود که قرآن کریم می‌فرماید:
«ولاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»

برتری شما جوانانِ با ایمان، به علم و تقوی و تعهد می‌باشد. علمی که اسلام آن را مایه مباهات و افتخار می‌داند آن است که انسان را کامل کند و فضایل معنوی را بالا ببرد. در عین اینکه به علوم و فنون مختلفِ امروزی آشنایی کامل باید پیدا کرد، ولی دوستی و صفا و محبت باید ثمره این علوم باشد. اساس دعوت اسلام وهدایت‌های اهل بیت علیهم السلام بر تعاون در بقاء است یعنی همه انسان‌ها باهم با صمیمیت و مهربانی و محبت زندگی نموده و تنازع در بقاء نداشته باشند. شعار اسلام «تعاونوا علی البرّ و التقوی» است. اگر همه به این مکتب و شعار توجه نمایند با اطمینان می‌توان گفت که بشر در جهت خیر و سعادت و خوشبختی پیش می‌رود.

پس باید همه‌ی دانشجویان عزیز فرصت را غنیمت شمرده و با آگاهی و معرفت، عزت، سربلندی و سرافرازی مملکت و نظام اسلامی را بیشتر کنند. البته لازم است که مسئولان فرهنگ و متولّیان امور دانشجویان با استفاده از اساتید متخصص و متعهد و فراهم نمودن همه‌ی امکانات تحصیل و تدریس، زمینه‌ی رشد و ترقی آنان را بیش از گذشته فراهم نمایند که این عزیزان دانشجو امانت‌های خاص خداوند هستند که باید متولیان آموزش، آنان را برای رسیدن به کمال و فراگیری علوم یاری نمایند.

آخرین عرض حقیر این است که در تمام مراحل زندگی خود اخلاص داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و همه‌ی کار‌های شما برای خدا و خدمت به بندگان خدا باشد.

از همه التماس دعای خیر دارم

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
لطف الله صافی
۴ ذی الحجه ۱۴۳۹
۲۵/۵/۱۳۹۷

نظر شما