شناسهٔ خبر: 27419612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام اول محور دامغان- معلمان تا پایان سال 97 افتتاح می شود

دامغان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعه اول محور دامغان- معلمان به طول حدود 15 کیلومتر تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیکی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان دامغان در استان سمنان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان، افزود: با توجه به تردد زیاد خودروها و اتصال استان اصفهان به معلمان دامغان و حادثه خیز بودن این جاده، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث باند دوم دامغان به اردکان اختصاص یافته که ساخت 55 کیلومتر آن هم به همت جهاد نصر آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: این 55 کیلومتر در مسیر دامغان- معلمان قرار دارد و برای اجرای آن 640 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح این بزرگراه کاهش 200 کیلومتری را در ترانزیت کالا و مسافر بین بنادر شهید رجایی و بندرعباس در جنوب کشور و بنادر بندر ترکمن و دریای خزر را سبب می‌شود.
وی بیان کرد: احداث محور ارتباطی شمال به جنوب کشور در کنار احداث بزرگراه دامغان- معلمان یکی از طرح های مهم و ملی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.
حسن بیکی، به اعتبارات محور چشمه علی- فولاد محله اشاره کرد و گفت: اعتبارات این محور کافی نیست و باید پیش بینی اعتباری مناسب برای این دست طرح ها در نظر گرفته شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان دامغان به لحاظ تعداد آثار تاریخی دومین شهر کشور است که از وزیر راه و شهرسازی خواهشمندیم اعتبار لازم برای حفظ این آثار تخصیص دهند.
وزیر راه و شهرسازی به منظور شرکت در نشست اداری و بازدید از چند طرح حوزه راه، عصر امروز در شهرستان حضور یافت و عصر امروز از اجرای قطعه اول محور دامغان- معلمان و بافت تاریخی شهرستان و حوزه علمیه امام صادق (ع) بازدید کرد.
در نشست شورای اداری دامغان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سید شهاب الدین چاوشی استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان دامغان، حضور داشتند.
عباس آخوندی در سفری دو روزه تقاطع غیرهمسطح مومن آباد در شهرستان سمنان را افتتاح می کند و در شهرستان های شاهرود و دامغان از چند طرح بازدید کرد.
9856/6103

نظر شما