شناسهٔ خبر: 27419377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس در اندیشه بازگشت به صدر جدول/ دربی اصفهانی‌ها و جنوبی‌ها در روز حضور دایی در تبریز

R1331/P1015135/S3,27/CT7

آخرین بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی با حساسیت‌ خاصی برگزار می‌شوند که پرسپولیس در تلاش است بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) 4 دیدار در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی پرسپولیس میزبان نفت مسجد سلیمان است و دربی اصفهان نیز به میزبانی شاگردان نمازی برگزار خواهد شد.

در ادامه نگاهی به بازی‌های پایانی این هفته لیگ می‌اندازیم.

تراکتورسازی- سایپا
علی دایی و تیمش باز هم به تبریز رسیدند. در چند سال اخیر حضور شهریار در تبریز با حواشی زیادی همراه بوده است. تراکتورسازی لیگ را خلاف انتظار آغاز کرده و نتوانسته با وجود هزینه‌های هنگفت در جذب بازیکن و مربی، چهره یک مدعی را به خود بگیرد. با این حال باید به جان توشاک و ستاره‌های تیمش مهلت بیشتری داد. این دومین بازی خانگی سرخپوشان تبریزی است و شاید یک برد بتواند روح تازه‌ای به تیم پیرمرد ولزی ببخشد.

سایپا اولین بازی خود در این فصل را در خارج از تهران برگزار می‌کند. شاگردان دایی در 3 بازی اول 4 امتیاز کسب کرده‌اند و شاید این شروع ایده‌‌آلی برای تیمی که قرار است این فصل یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد، به شمار نیاید. اگرچه تیم‌های دایی همیشه کمی دیر راه می‌افتند و اگر به ثبات برسند شرایط خوبی پیدا خواهند کرد. انتظار می‌رود امروز یک بازی جذاب و همراه با تماشاگران زیادی را در تبریز شاهد باشیم.

ذوب‌آهن‌ - سپاهان
دربی اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم اصفهانی شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و این شاید یک اتفاق خوب برای فوتبال اصفهان باشد. ذوب‌آهن با امید نمازی فوتبال بهتری را نسبت به فصل پیش ارائه می‌دهد. حتی جدایی مرتضی تبریزی هم باعث نشده که این تیم در خط حمله تضعیف شود از این جهت که ادی ارناندز با زدن دو گل در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران نشان داده مهاجم توانمندی است.

سپاهان بیشترین هزینه را در فصل نقل‌وانتقالات همراه با تیم تراکتورسازی در مورد جذب بازیکن داشت. به نوعی مسئولان این باشگاه هر بازیکنی که امیر قلعه‌نویی خواست را جذب کردند و طبیعی است در این شرایط انتظار از این مربی و تیمش ناخواسته بالا برود. هواداران این تیم بعد از چند سال امیدوارند این فصل حداقل به جمع مدعیان قهرمانی برگردند و شاید این انتظار زیادی نباشد. نکته قابل توجه اینکه برنده آخرین دربی اصفهان ذوب آهن بود در حالی که سرمربیگری این تیم را قلعه‌نویی بر عهده داشت. حالا این مربی بعد از چند ماه در دربی اصفهان روی نیمکت تیم سپاهان می‌نشیند. پیش‌بینی می‌شود یکی از جذاب ترین دربی‌های چند سال اخیر را امشب در ورزشگاه فولاد شهر شاهد باشیم.

پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان
صدرنشین لیگ بعد از دو امتیازی که هفته گذشته در جهنم اهواز از دست داد به مصاف تیمی دیگر از جنوب ایران می‌رود. این سومین هفته متوالی است که تیم برانکو با جنوبی‌های لیگ برتر مصاف می‌کند. از آنجا که تیم‌‌های خوزستانی چندان بازی دفاعی را بلد نیستند اغلب مقابل تیم برانکو بازنده بوده‌اند، علی‌الخصوص که این بار پرسپولیس می‌خواهد صدر جدول را از پدیده پس بگیرد و البته فاصله‌اش را با پارس و فولاد 7 امتیازی بیشتر کند. پدیده روز گذشته با برتری برابر سپیدرود با 9 امتیاز به صدر جدول صعود کرد.

پرسپولیس هفته تقریبا پر حاشیه‌ای را سپری کرد. مشاجره لفظی کاپیتان‌های این تیم با لیدرهای باشگاه‌شان خبرساز شد اما حمیدرضا گرشاسبی با حضور به موقع‌ در محل تمرین پرسپولیس حداقل به طور موقت جو تیمش را آرام کرد.

سیدجلال حسینی در آخرین تمرین تیمش قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان آنطور که باید تمرین نکرده و با اعلام برانکو وضعیتش برای بازی امروز مشخص خواهد شد. اگر قرار باشد او نیمکت‌نشین شود آن وقت محمد انصاری در کنار شجاع خلیل‌زاده مدافعان میانی پرسپولیس را تشکیل خواهند داد و شایان مصلح هم در پست دفاع چپ به میدان خواهد رفت.

نفت مسجد سلیمان با عبدالله ویسی هنوز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده و در سوی دیگر پرسپولیس هنوز گلی در رقابت‌های این فصل دریافت نکرده که در نوع خودش قابل توجه است. میلاد میداودی شاخص‌ترین مهره نفتی‌ها به حساب می‌آید که به علت مصدومیت این دیدار تیمش را از دست داده است. امیدواریم امروز جدا از تماشای بازی جذاب در ورزشگاه آزادی دیگری خبری از شعارهای قومیتی و پرتاب سنگ و اشیا روی سکوها نباشیم.

نفت آبادان -استقلال خوزستان
نفتی‌های آبادان در فصل جاری نشان چندانی از تیم خوب فصل پیش‌شان نداشته‌اند و شاید به همین خاطر بود که مسئولان این باشگاه کرار را به تیم‌شان برگرداندند. پائولو سرجیو همانند جان توشاک هنوز نتوانسته خودش را با شرایط فوتبال ایران وقف دهد و شاید به او هم باید فرصت بیشتری برای شناخت تیمش و حریفان داد. استقلال خوزستان اولین تیمی در فصل جاری بود که توانست از قهرمان فصل پیش امتیاز بگیرد و مطمئنا این مسئله از نظر روحی و روانی به سود داریوش یزدی و تیمش خواهد بود. دربی جنوبی‌ها همیشه جذاب بوده مخصوصا اینکه دو تیم دوست ندارند از همین ابتدای لیگ در جمع تیم‌های پایین جدول باشند.

به گزارش تسنیم برنامه بازی‌‌های امروز لیگ به شرح زیر است:

تراکتورسازی تبریز - سایپا، ساعت ‏19:45‏، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: محمدحسین زاهدی‌فر، مهدی عالیقدر، هادی طوسی و شاهو اصلانی
ناظر داوری: حسین نجاتی

‏ذوب‌آهن اصفهان ‏- سپاهان، ساعت ‏20:15، ‏ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داوران: وحید کاظمی، حسن یوسفی، قهرمان نجفی و جواد محمدی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

‏صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان، ساعت ‏20:30، ‏ ورزشگاه تختی آبادان
داوران: علی میرغفاری، رضا سخندان، محمد عطایی و پیمان فرخی‌مهر
ناظر: عبودسنگاشکن

‏پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان، ساعت 20:30، ‏ ورزشگاه آزادی تهران
داوران: پیام حیدری، رحیم شاهین، محسن سلطانی و سعید رحیمی‌مقدم
ناظر داوری: محمدرضا فلاح

نتایج بازی‌های روز اول هفته چهارم به شرح زیر است:

سپیدرود صفر - پدیده 2
پارس جنوبی یک - استقلال صفر
پیکان یک - گسترش فولاد یک
فولاد خوزستان 2 - نساجی مازندران یک

برای مشاهده جدول رده‌بندی لیگ برتر اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما