شناسهٔ خبر: 27419342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شبکه جوانان هیأتی بحران آب خرمشهر و آبادان را حل کردند

مسوول طرح «یاساقی العطاشا» به تشریح چگونگی اجرای این طرح برای آبرسانی به مردم آبادان و خرمشهر در بحران آب این 2 شهر پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین معلی مسوول طرح «یاساقی العطاشا» عصر امروز در نهمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) اظهار داشت: آمریکایی ها از چند سال پیش روی مسأله آب ایران زوم کردند؛ 20 خردادماه ۹۷ نتانیاهو با یک نمایش موذیانه تلاش کرد که مسأله آب را به شکل امنیتی مطرح کند؛ او یک پویش را به منظور کمک به مردم ایران راه انداخت.

وی افزود: شروع اعتراضات خیابانی در خرمشهر به همین روزها باز می گشت؛ آنها این بحران را در کشور ایجاد کردند؛ اولین پیامکی که از آبادان و خرمشهر رسید، از دل نخلستان های آبادان بود؛ تیم شناسایی در تاریخ 4تیرماه در محل حاضر شد که سطح بحران را شناسایی کند؛ هیأت های خدمت رسان از مناطق مختلف به منطقه گسیل شدند و جهادی های جوان وارد فاز کمک شدند تا این مسأله به یک اغتشاش مبدل نشود.

مسوول طرح «یاساقی العطاشا» گفت: وضع آب آبادان نسبت به خرمشهر بدتر بود؛ ولی به جهت کیفیت بد آب خرمشهر و آبادان حتی احشام آنها نیز به دلیل آب بد تلف می شدند؛ بحرانی که در زمینه 4 میلیون نخل ایجاد شده بود می توانست به یک بحران بزرگ مبدل شود؛ در ابتدا قرار شد که مشکل آب روزانه و احشام حل شود؛ به همین دلیل به کمک منابع آبی که توسط هیأت های مذهبی و نظام جهادی در کرمانشاه ایجاد شده بود شبکه آبرسانی را سرعت بخشیدیم.

وی اظهار کرد: این آبرسانی به شکل دقیقی انجام شد و همه چیز ساماندهی شده بود و با تعاملی که با مردم روستاها انجام شد بحران به سرعت مدیریت شد و این پویش به خوبی پاسخ داد و این مشکل در حد آب آشامیدنی و احشام رفع شد.

معلی یادآور شد: جوانان هیأتی سعی کردند که به رغم بایکوت خبری و بدون توجه به مسایل حاشیه ای کار خود را در خدمت رسانی به مردم انجام دهند؛ به سبب این حرکت انقلابی هیأت ها یک اغتشاش بزرگ از بین رفت، زیرا وقتی مردم آب نداشته باشند دشمن نیز می تواند حرکت آنها را ناخواسته سوق دهد.

وی افزود: اگر به شکل واحد عمل کنیم می توانیم به یک منبع قدرت نرم عمل کنیم؛ در این روزهای سخت کار در آبادان حتی مدافعان حرم ما در سوریه نیز از ما شماره حساب می خواستند که به این پویش کمک کنند؛ در این مدت افراد بسیاری به این پویش عمل کردند که واقعا عجیب بود؛ در این میان فردی بود که 10 میلیون قرض خود را به یک فرد دیگر بخشید به ازای اینکه آن فرد هرچه دارد به این پویش کمک کند که وی نیز 400 هزار تومان به این پویش کم کرد.

مسئول طرح «یاساقی العطاشا» گفت: هدایت مطالبه گری مردم یک مطلب بسیار جدی است و به همین دلیل پیش از اینکه این بحران ها از طرف دشمنان رصد و هدایت شود باید بتوانیم این مطالبات را به خوبی مدیریت کنیم؛ برخی اقتصاددانان ما این مطالبات را به بیراهه می برند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما