شناسهٔ خبر: 27418719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارلمان عربی:برخی کشورها سفارتشان را به قدس منتقل نکنند

تهران- ایرنا- رئیس پارلمان عربی از رئیسان پارلمان کشورهای رومانی، هندوراس و توگو خواست در تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه هایشان از تل آویو به قدس اشغالی بازنگری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 'مشعل سلمی' در این نامه ها از تصمیم دولت های رومانی، هندوراس و توگو برای انتقال سفارتخانه هایشان به شهر اشغالی قدس ابراز تاسف کرده است.
وی همچنین از این کشورها خواسته است ضمن بازنگری در مواضع خود و جانبداری از حق، کشور فلسطین را در اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین به پایتختی قدس شریف به رسمیت بشناسند.
رئیس پارلمان عربی تصریح کرد که هر تصمیم و اقدامی برای تغییر هویت شهر اشغالی قدس و یا ترکیب جمعیتی آن، غیر قانونی و باطل است و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 21دسامبر سال 2017 از تمامی کشورها خواسته است تا از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس و به رسمیت شناختن هر گونه اقدام مغایر با این قطعنامه خودداری کنند.
وی از رئیسان پارلمان این سه کشور خواست با در نظر گرفتن منافع و روابط مشترک ملت های خود و ملت های عربی، دولت هایشان را برای پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل درباره قدس و طرح صلح عربی مصوب سال 2002 و نیز قوانین بین المللی تشویق کنند.
سلمی همچنین بر لزوم پایبندی این کشورها به قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه و حکم قانونی دیوان عدالت بین المللی در 9 ژوئیه سال 2004 درباره دیوار نژاد پرستانه حائل که همه آنها بر حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی قدس تاکید دارند و این شهر را بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین می دانند، تاکید کرد.
شبد**1480**1010

نظر شما