شناسهٔ خبر: 27418670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تاکید دریادار سیاری بر لزوم هم افزایی رسانه‌ها و ارتش

نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان مجازی و نیز کارکنان حوزه خبر و روابط عمومی ارتش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روابط عمومی ارتش، در این جلسه که حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور داشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، طی سخنانی با گرامی‌داشت روز خبرنگار و یاد شهدای رسانه و نیز تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن، تصریح کرد: دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمنی خود را آغاز کرد.

وی از وضعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک ایران، قرار گرفتن در مرکز شاهراه انرژی جهان، وقوع انقلاب اسلامی علیه هژمونی و سلطه بیگانگان و استکبار و الگو شدن جمهوری اسلامی برای کشور‌های جهان به عنوان چهار دلیل دشمنی با ایران یاد کرد و افزود: تا زمانی که این دلایل برقرار است، اگر بخواهیم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشته باشیم، این دشمنی هم برقرار است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به این راهبرد دشمنان در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران روش‌های گوناگونی بوده است، یادآور شد: دشمن ابتدا تلاش کرد با ایجاد ناامنی و اختلافات قومی و دینی انقلاب را منحرف کند که موفق نشد. سپس موج ترور را راه انداختند و بعد ۸ سال جنگ را تحمیل کردند که به لطف خدا و حمایت مردم، در همه عرصه‌ها پیروز و سرافراز بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران هم تهدید سخت، هم تهدید نیمه سخت و هم تهدید نرم وجود دارد. اما ما آماده مقابله با همه انواع تهدید‌ها هستیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان این که در مقابل تهدید سخت، لازم است آمادگی رزمی و توان دفاعی خود را بالا ببریم، از این عامل به عنوان «بازدارندگی» یاد کرد و گفت: اگر می‌گوییم سیاست نظامی ایران سیاستی دفاعی است، به معنی این نیست که منتظریم کسی به ما زور بگوید یا حمله کند تا پاسخش را بدهیم. باید آن قدر قدرت و توان داشته باشیم که دشمن به خود اجازه تجاوز ندهد.

وی ادامه داد: این توان بازدارندگی در دو بعد حاصل می‌شود. ۵۰ درصد این موضوع در حیطه نیرو‌های مسلح است که باید از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و در رزمایش‌ها آمادگی رزمی و توان دفاعی خود را نشان دهد و ۵۰ درصد دیگر مربوط به رسانه‌هاست که چگونه این بازدارندگی را به رخ دنیا بکشد. در این زمینه ارزش کار رسانه‌ها بسیار بالاست و رسانه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

امیر دریادار سیاری با بیان این که در رزمایش‌ها باید عملیات رزمی و عملیات رسانه‌ای را در کنار هم ببینیم، بر لزوم هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و رسانه‌ها در عرصه مقابله با جنگ سخت تاکید کرد و سپس افزود: ایران در بحث جنگ نیمه سخت و جنگ نرم هم درگیر مقابله با دشمن است. هدف دشمن از این جنگ‌ها تسلط بر مرز‌ها و تاثیر بر اعتقاد‌ها و باورهاست. دشمن می‌خواهد با تغییر در اعتقاد‌ها و باور‌های ما، بر افکار ما تاثیر بگذارد تا افکار ما بر رفتار ما تاثیر بگذارد و این چنین در جهتی که دشمن می‌خواهد حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ابزار مقابله با جنگ نرم رسانه است. دشمن در این زمینه توانمندی بالایی دارد، در نتیجه رسانه‌ها که بخش بسیار قابل توجهی از بار مقابله در جنگ نرم را بر عهده دارد، باید برای جلوگیری از اثرگذاری دشمن آماده باشد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: تحریم و جنگ روانی و اتاق فکری که در وزارت اقتصادی دشمن برای عملیات روانی و شایعه‌سازی به راه افتاده، برای این است که ایران در جنگ نیمه سخت تحریم، دچار مشکل شود. کسی نمی‌گوید مشکل نیست یا تحریم اثر ندارد، اما باید دانست که ما راه‌حل مقابله را داریم. اصلی‌ترین وسیله تبیین این شرایط و نسخه ما رسانه است.

وی یادآور شد: رسانه در چنین شرایطی هم جواب دشمن را می‌دهد و هم وحدت را حفظ کند و امید و آگاهی را به جامعه تزریق کند.

امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به تغییرات سامانه فرماندهی ارتش، رویکرد‌های جدید آن را تشریح کرد و با تاکید بر ضرورت همراهی و همدلی رسانه‌ها با ارتش برای اطلاع سریع‌تر و بهتر مردم از آمادگی‌های مجموعه ارتش و انعکاس این آمادگی‌ها در خارج از مرز‌های ایران اسلامی، به نقطه نظرات طرح شده از سوی اصحاب رسانه در این جلسه پاسخ گفت.

در این مراسم جمعی از اصحاب رسانه نیز به بیان انتقادها، پیشنهاد‌ها و انتظارات خود از ارتش پرداختند.

همچنین با حضور امیر دریادار سیاری و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از همسر شهید علی بخشی، اصحاب رسانه و مدیران و کارکنان روابط عمومی و خبر ستاد و نیرو‌های ارتش با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان ارتش گفت: رسانه‌ها در ارتقای توان روحی ارتش بسیار موثر هستند.

وی طی سخنانی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان ارتش که صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده آجا برگزار شد، گفت: در این جلسه آمده‌ایم تا بیشتر شنونده باشیم، شنیدن پبشنهاد‌های رسانه‌ها کمک می‌کند که ارتش را به عنوان اصلی‌ترین رکن دفاعی کشور بهتر از پیش به مردم بشناسانیم.

وی با بیان این که ارتش به تاثیر متقابل ارتش و رسانه‌ها اشراف کامل دارد، اضافه کرد: ارتش و رسانه‌ها انتظاراتی از یکدیگر دارند. انتظار ارتش این است که رسانه‌ها برای تبیین و تشریح هر چه بهتر توانمندی‌ها و مواضع ارتش در مقابل موج رسانه‌ای عظیمی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن ارتش جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است، بایستند

نظر شما