شناسهٔ خبر: 27418415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن

برگزاری کرسی تلاوت قرآن شهرداری مشهد با حضور سیدجواد حسینی

گروه فعالیت های قرآنی - کرسی تلاوت قرآن کریم شهرداری مشهد با حضور سید جواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری کرسی تلاوت قرآن شهرداری مشهد با حضور سیدجواد حسینیبه گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی و به نقل پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، کرسی تلاوت قرآن این هفته شهرداری به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای این سازمان، با روایتگری عباس پارسایی، آزاده سر افراز جنگ تحمیلی و بسیجی دلاور در نمازخانه مرکز برگزار شد.

در این کرسی تلاوت که مورد استقبال تعداد زیادی از پرسنل شهرداری مشهد قرار گرفت، این جانباز سرافراز با 40 درصد جانبازی که در عملیات خیبر در اسفند ماه 1362 به اسارت رژیم بعثی درآمده و در 26 تیرماه سال 69 از اسارت عراق آزاد شده بودند، به بیان خاطراتی از روزهای جبهه و جنگ و اسارت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ما در زندان‌های بعثی از شدتسختی، پوست می‌انداختیم، تصریح کرد: اما باز هم همین زندان‌ها برایمان گلستان می‌شد و این روزها دلمان برای دو رکعت نمازی که در آن سلول‌ها و زندان‌های عراق می‌خواندیم لک می‌زند.

مدیر عامل دارالشفاء امام صادق(ع) ادامه داد: اساس این انقلاب 40 ساله برای یک اعتقاد بود که حال این اعتقاد، زنجیره مفقوده حرکتمان به سوی آینده است.

پارسایی در مورد حال و هوای روزهای آزادی از اسارت نیز گفت: در چنین روزی، ساعت 9 صبح، به یکباره نواختن مارش نظامی در اردوگاه آغاز شد و تا یک ساعتی ادامه داشت. گوینده نیز یکسره اعلام می‌کرد خبر مهمی در راه است.

وی افزود: تا اینکه صدام پشت بلندگو آمد و اعلام کرد در پاسخ به نامه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت ایران، قطعنامه 598 را پذیرفته است و برای نشان دادن حسن نیت خود و پایبندیش به صلح، آزادی یک طرفه اسرا را از همین امروز آغاز خواهد کرد. شور و حال عجیبی در اردوگاه و میان اسرا حکم فرما شد و در روزهای بعد تبادل اسرا میان ایران و عراق آغاز گشت.

در ادامه این مراسم نیز، سید جواد حسینی، نفر اول ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران، به قرائت آیاتی از قرآن مجید پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما