شناسهٔ خبر: 27418389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

آذری جهرمی: چینی اقتصاد آمریکا ترک برداشته است

صاحب‌خبر -
خرداد-  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چینی اقتصاد آمریکا به دلیل رفتار تمامیت خواهی دولتمردان آن کشور ترک برداشته است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی پنجشنبه شب در چهارمین نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: عرصه جهانی با انتخابات آمریکا دچار تحول شد که تمامیت خواهی و توهم انسان برتر و قوم برتر بودن دولتمردان آمریکا را شفاف کرد. 
وی گفت: این تمامیت خواهی ممکن است در کوتاه مدت توفیق‌های گذراهی برای آن‌ها در پی داشته باشد، اما این رویه برای آن‌ها پایدار نیست.


آذری جهرمی ادامه داد: دولتمردان آمریکا با به رخ کشیدن قدرت دلار با کشور‌های مختلف از جمله چین، روسیه و اروپا خود را با همه دنیا درگیر کرده اند که این رویه درکوتاه مدت بر ارزش پول ملی کشور‌ها تاثیرگذار است. 
وی گفت: کشور‌های دنیا نیز در برابر این حربه و سیاست خصمانه به هوشیاری رسیده اند که استقلال و عدم وابستگی بعنوان یک سیاست جدی و راهبردی برای خود لحاظ کنند.


آذری جهرمی افزود: بزودی تبادلات منطقه‌ای برای کاهش زورگویی و مقابله با سیاست‌های آمریکا در پیش گرفته خواهد شد. 
وی ادامه داد: باید واقع بینانه بپذیریم که سیاست‌های خصمانه دولتمردان آمریکا بر اقتصاد ما نیز تاثیر دارد که برای برون رفت از این شرایط باید برنامه ریزی کنیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آثار مقاومت در برابر این سختی‌ها شرایط مطلوب تری فراروی ما قرار می‌دهد که باید از این فرصت به بهترین شیوه ممکن استفاده کنیم.


آذری جهرمی تصریح کرد: در همین راستا با درایت رهبر معظم انقلاب و اجرای سیاست‌های دولت امروز شاهد شکاف بین آمریکا و اروپا هستیم. 
وی گفت:در این برهه باید با تعمیق رابطه با دوستان واقعی و تکیه بر تجربیات گذشته و ظرفیت‌های داخلی برای عبور از شرایط پیش آمده مهیا شویم. 
آذری جهرمی افزود: طعنه زنی و غرغر کردن‌های داخلی باید خاتمه یابد و همه یکصدا از دولت منتخب مردم در برابر دیوانه بین المللی مشکلات را پشت سر گذاریم.


وی بیان کرد: با همه کنش‌های های سیاسی و تحریم‌های ظالمانه که آن‌ها وضع کرده اند آثاری بر ارزش پول ملی و به تبع آن نرخ تورم و اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود. 
آذری جهرمی ادامه داد: این ۲ پدیده باعث می‌شود قشر ضعیف جامعه آسیب پذیری بیشتری داشته باشند و علاوه بر کاهش ارزش دارایی، قدرت خرید آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. 
وی افزود: این امر باعث ایجاد شکاف و همچنین ایجاد یک بستر برای رخنه کردن دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد.


آذی جهرمی ادامه داد: با این وجود مردم ایران اسلامی بار‌ها ثابت کرده اند از ارزشمندترین دارایی‌های خود برای دفاع از تمامیت و استقلال جمهوری اسلامی خواهند گذشت. 
وی افزود: در این عرصه دولت نیازمند تدابیری ویژه برای حمایت از قشر‌های ضعیف جامعه است که در این ارتباط بسته ویژه حمایتی برای افزایش قدرت خرید قشر ضعیف را در دست تدوین دارد که بزودی جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.


آذری جهرمی ادامه داد: استان بوشهر یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است که برای توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های آن برنامه ریزی خوبی در یک سال گذشته صورت گرفته است. 
وی افزود: در این ارتباط بیش از ۳۸۹ سایت نسل چهارم تلفن همراه در تمامی شهر‌ها وبرخی روستا‌های استان بوشهر نصب شده است.


آذری جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان بوشهر در یک سال احیر افزود: دسترسی استان بوشهر از طریق پهنای باند به ۲۰ مگابایت ثانیه و روی نسل سوم به ۴.۵ مگابات رسیده است. 
وی یادآورشد: برای استان بوشهر همچنین پنج طرح و ۴۴ پروژه تعریف شده که بخشی از آن‌ها شامل توسعه رینگ فیبر نوری، تکمیل پوشش جاده‌ای بویژه در بخش روستایی و همچنین توسعه و تجهیز مرکز داده است که باید تا پایان سال عملیاتی شود. 
آذری جهرمی ادامه داد: تمامی خطوط تلفن ثابت آماده واگذاری نیز تا سه ماه آینده به مشترکان جدید در استان بوشهر تحویل می‌شود. 

نظر شما