شناسهٔ خبر: 27418084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئولان سنندجی برای ارتقای سلامت جامعه تلاش کنند

R7848/P1377/S6,66/CT7

در جلسه سلامت عمومی جامعه مطرح شد که مسئولان سنندجی برای ارتقای سلامت جامعه تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه سلامت عمومی جامعه با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج ،مدیران، معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر سنندج در این جلسه خدمت به شهروندان و بهبود وضعیت سلامت جامعه را هدف مشترک مرکز بهداشت، شهرداری و شورای شهر دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ بهداشت عمومی، توجه به ارتقای سلامت جامعه، فرهنگ‌سازی در مراقبت، تغییر سبک زندگی و مقدم دانستن امر پیشگیری به‌‌‏ جای درمان بهترین راهکار برای رسیدن به یک جامعه‌‌‏ی شاداب‌‌‏ و سالم است.

جلال شریعتی افزود: مرکز بهداشت می‌تواند با ارائه خدمات به‌موقع از بیماری‌های جامعه پیشگیری کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج نیز با بیان اینکه تشکیل این جلسه نشان‌دهنده احساس مسئولیت شورای شهر نسبت به همشهریان است، به محاسن طرح سلامت عمومی در جامعه اشاره کرد.

جهانبخش یوسفی با تاکید بر لزوم ایجاد دید سلامت‌نگر در مدیران، خواستار تداوم این جلسات برای رفع مشکلات موجود شد و تصریح کرد: امیدواریم این جلسات منتج به دستیابی راهکارهای بهتر در جهت حل معظلات شود.

ارسطوگویلی عضو شورای شهر سنندج نیز با اشاره به آسفالت خیابان اصلی حسن‌آباد «عنبربزان»، به حل مشکلات سطح شهر و ضرورت نظارت بیشتر مرکز بهداشت بر مراکز عرضه مواد غذایی تاکید کرد.

مجید شاه‌اویسی عضو و نایب‌رئیس شورای شهر سنندج نیز استفاده از دریچه‌هایی مناسب برای منهول‌های سطح شهر باهدف جلوگیری از پخش بوی نامطلوب منهول‌ها در فصل گرما پیشنهاد کرد.

سید انور رشیدی عضو شورای شهر سنندج نیز اظهار داشت: راهکارهای که برای مشکلات موجود مطرح شد در درازمدت و کوتاه‌مدت قابل اجراست اما به‌شرط اینکه در جهت حل این معضلات اقدام عملی شود.

وی به برخی مشکلات موجود در مراکز عرضه مواد غذایی، کارگاه قنادی‌ها، جگری‌ها، عدم رعایت بهداشت در پارک‌های سطح شهر، کثیف‌ بودن روکش اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نیمکت‌های داخل شهر، عدم توجه به نیازسنجی جهت توزیع سطل‌های زباله در محلات و آلودگی صوتی ماشین‌های حمل زباله اشاره کرد.

سیف‌الله رضایی عضو شورای شهر سنندج نیز خواستار نظارت و بررسی جدی‌تر بر وضعیت بهداشتی قصابی‌ها و نانوایی‌های سطح شهر شد و بر شستشوی سطل‌های زباله‌ سطح شهر تاکید کرد.

گفتی است؛ در پایان این جلسه مصوب شد که نسبت به «شستشوی کلیه سطل‌های زباله سطح شهر و لایه‌روبی حوضچه‌های سطح شهر و پارک‌ها ظرف مدت دو هفته و مکانیزه‌کردن نحوه جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر اقدام شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما