شناسهٔ خبر: 27418057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در جمع اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران اوتیسم بیان شد:

بیماری اوتیسم از نگاه عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ امروزه متأسفانه از دستورات دینی در بسیاری از امور مهم زندگی مانند تغذیه، ازدواج، سبک زندگی و سایر عرصه ها فاصله گرفته می شود که این مسئله خود در پیدایش بسیاری از امراض و مشکلات زندگی بشر تأثیر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر امروز در جمع اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران اوتیسم که با حضور علما، شخصیت های استانی و خیرین در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد،  بر حل مشکلات بیماران صعب العلاج تأکید کرد و گفت: درباره بیماری اوتیسم لازم است به دو نکته  مهم اشاره کنم؛ اول اینکه باید این مسئله در حوزه و دانشگاه به بحث گذاشته شده و مشخص شود که علت واقعی آن چیست و دوم اینکه آیا فاصله گرفتن از دستورات دینی آیا در پیدایش بیماری ها دخیل است یا نه که مطابق آموزه های دینی قطعا فاصله گرفتن از دستورات دینی در بسیاری از بیماری ها و مشکلات تأثیر دارد.

وی افزود: امروزه متأسفانه از دستورات دینی در بسیاری از امور مهم زندگی مانند تغذیه، ازدواج، سبک زندگی و سایر عرصه ها فاصله گرفته می شود که این مسئله خود در پیدایش بسیاری از امراض و مشکلات زندگی بشر تأثیر دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان ساخت: جا دارد که یک همایش علمی در این باره گرفته شود و حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و دینی درباره این مسئله نظریه و راه حل ارائه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی به روایات اهل بیت(ع) مراجعه می کنیم در می یابیم که برای این قضیه چندین نکته فردی و حکومتی وجود دارد؛ اول اینکه بپذیریم بیمار اوتیسم یک بیمار است و عیادت از او بسیار در نزد خدای متعال پاداش دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: نکته دوم اینکه حل مشکلات بیماران مخصوصا این بیماران اوتیسمی خود قضای حاجت مؤمن است و در روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) برای کسی که نیاز و حوائج مؤمنین را برطرف می کند پاداش های زیادی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نکته بعدی در مورد بیماران صعب العلاج و به ویژه بیماران اوتیسمی این است که سرکشی به این گونه بیماران و حل مشکلات و دشواری های آنان به نوعی ادخال سرور به قلب مؤمن است و در این زمینه ها باید خیرین و آحاد مردم بیش از پیش فعال تر عمل کنند.

گفتنی است، اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی-رفتاری و شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است و به دلیل گستردگی علائم بیماری آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می‌نامند. این بیماری شامل اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت‌ها در سطوح مختلف است.

۳۱۳/۳۲

نظر شما