شناسهٔ خبر: 27417969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر کشور در جلسه مشترك با اعضاي شوراي تأمين شهرستانهاى استان اصفهان:

نقش ایران در منطقه تعیین کننده و حیاتی است

وزیر کشور با بيان اينكه به اقرار دوست و دشمن، ايران نقشي تعيين كننده در منطقه خاورميانه دارد، گفت: حضور ايران در میان ملت هاي مسلمان و به منظور كمك به آنها صرفا به دعوت دولت هاي آنها انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور، ظهر امروز پنج شنبه ۲۵ مرداد ماه، در جلسه مشترك با اعضاي شوراي تأمين شهرستانهاى استان اصفهان، در سخناني با تاکید بر اینکه  امنيت كشور مبنا و اساس همه فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي است اظهار داشت: با عنایت به الطاف الهی و مجاهدت و تلاش ماموران امنيتي، انتظامي و نظامي امنیت داخلی کاملا باثبات می باشد هرچند در ماه های اخیر شاهد اتفاقات و حوادثی بودیم که نمی توان آنها را بحران توصیف کرد اما پاسداران امنیت با کمک و یاری مردم توانستند به خوبی و با درایت این حوادث را مدیریت کنند.

 

وزير كشور با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد با درك درست و دقیقی از شرايط توان تصمیم گیری به موقع و اقدام مناسب را داشته باشند تصریح کرد: ما در منطقه اي حضور داريم كه سرتاسر آن ناامني است، از سوريه گرفته تا يمن و افغانستان، شاهد حضور نيروهاي خارجي هستيم و مزدورانی خارج از منطقه با همكاري و حمايت هاي مالي برخي كشورهاي منطقه، عنصر اصلي ناامني منطقه خاورميانه می باشند.

 

رحماني فضلي با بيان اينكه به اقرار دوست و دشمن، ايران نقشي تعيين كننده در منطقه خاورميانه دارد، گفت: حضور ايران در میان ملت هاي مسلمان و به منظور كمك به آنها صرفا به دعوت دولت هاي آنها انجام گرفته است، اما سوال ما از عوامل خارجي همچون امريكا و اذنابش اين است كه شما در اين منطقه چه كاره هستيد و با دعوت کدام ملت درصدد کمک به عومل دست نشانده خود هستید؟ چرا گروه هاي تكفيري و اشرار و تروریستی را كمك هاي مالي و تسليحاتي مي كنيد؟

 

وي با بيان اينكه تلاش دشمن اين است كه امنيت ايران را آسیب پذیر کند ، اظهار داشت: با وجود کمک وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی دشمنان به گروه های تروریستی و اشرار برای ایجاد ناامنی در کشور و کشتار مردم اما فرزندان رشید و فداکار مرزبان و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در همان مرز با اقتدار و قدرت با تروریست ها برخورد کرده و اجازه نمی دهند وارد عمق خاک کشور شوند و امکان آسیب زدن به مردم را داشته باشند.

 

وزير كشور در بخشي از سخنان خود، اعمال فشار اقتصادي و ايجاد تنش اجتماعي را از ديگر برنامه هاي دشمنان براي ناامن كردن ايران عنوان كرد و گفت: با توجه به شرايط اقتصادي، دولت تمام تلاش خود را به كار گرفته تا با اعمال تصميمات لازم خود را با شرايط جديد تطبيق دهد و قطعاً اين كار انجام خواهد شد.

 

رحماني فضلي با بيان اينكه محور اصلی و بنیادین امنیت و آرامش کشور مردم هستند و مشارکت مردم در همه زمینه ها بسیار مهم و ضروری است افزود: باید رضایتمندی مردم در اولین درجه اهمیت خدمتگذاری به مردم مورد توجه مسئولین باشد و همین رضایتمندی موجب می شود تا از وقوع هرگونه ناامنی پیشگیری شود 

 

وزير كشور، ارائه تحليل درست از وضعيت و شرايط جامعه را دیگر عامل پیشگری از ناامنی عنوان كرد و گفت: مديران و مسئولان امر بايد با شناخت درست از جامعه، تحليل هاي دقيق هم داشته باشند تا بتوانند بر اساس آنها برنامه ريزي، تصميم گيري و اقدام كنند.

 

رحماني فضلي، فعال شدن نهادهاي واسطه اي مانند NGO ها و اصناف را براي پيگيري مطالبات هدفمند ، مهم توصيف كرد و گفت: مديران باید از ظرفيت بالقوه اتحاديه ها و اصناف در شنيدن مطالبات آنها استفاده كنند و اين موضوع مي تواند باعث جلوگيري از بسياري از حوادث شود.

 

وي با تاكيد بر پيگيري مطالبات قشرهاي مختلف مردم گفت: براي نخستين بار در دولت، مكان هايي براي انجام اعتراضات به تصويب رسيد و اين فضا فراهم است كه هر حزبي كه در نظر دارد در موضوع خاصي، تجمعي داشته باشد، درخواست خود را ارائه كرده و با دريافت مجوزهاي لازم، تجمع خود را در مكان هايي كه به تصويب رسيده، انجام دهد

برچسب‌ها:

نظر شما