شناسهٔ خبر: 27417775 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

کمبود معلم در سال جدید تحصیلی نداریم

مشهد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلی از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی وجود ندارد و سال تحصیلی را بدون کمبود نیرو آغاز خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

سید محمد بطحایی عصر پنجشنبه در حاشیه رونمایی از طرح 'ایران مهارت' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تامین دبیر در پایه دوازدهم و کمبود نیروی انسانی از ماههای قبل تلاش شده و اینک هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی در باره طرح تجمیع مدارس روستایی نیز اظهار داشت: سیاستهای آموزش و پرورش مبنی بر ساماندهی نیروی انسانی به ادامه تحصیل دانش آموزان لطمه نخواهد زد و خانواده ها مطمئن باشند این طرح مانع از ادامه تحصیل فرزندانشان نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای طرح تجمیع اختیارات به استانها داده شده و متناسب با نیازها و اختیارات در مناطقی که ساماندهی نیروی انسانی موجب ارتقای بهره وری شود این مهم انجام خواهد شد لذا ممکن است در برخی مناطق نیروی انسانی بیشتری در اختیار مدارس قرار گیرد.
بطحایی افزود: یکی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش توسعه مهارت آموزی دانش آموزان است و بر این اساس ابزار و زمینه های رشد دانش آموزان را فراهم می کنیم.
وی اظهار داشت: مهمترین اولویت های حمایتی آموزش و پرورش در زمینه فعالیت هایی است که منتج به کار آفرینی شود لذا به سراغ مواردی از خلاقیت دانش آموزان خواهیم رفت که موجب ایجاد اشتغال شود.
در این مراسم از طرح 'ایران مهارت' یا آموزشهای مهارتی و حرفه ای کوتاه مدت در مقطع متوسطه رونمایی شد.
این طرح از سال تحصیلی جدید در 10 درصد مدارس متوسطه اول کشور اجرا می شود.
3221 / 6053

نظر شما