شناسهٔ خبر: 27417606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بیمارستان، کودک بدحال و اورژانس را راه نداد

تهران-ایرنا- کارکنان بیمارستان خصوصی شفا در شهرستان پردیس استان تهران روز پنجشنبه نه تنها کودک بدحال را پذیرش نکردند بلکه با عوامل اورژانس نیز که بیمار را انتقال داده بود بر سر این موضوع درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

آنطور که رئیس مرکز اورژانس پردیس می گوید تکنیسین های این مرکز مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفته اند و به آمبولانس هم که حدود دو ساعت در توقیف عوامل بیمارستان بوده، خسارت وارد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا این رویداد بعدازظهر امروز در مقابل چشم بیماران و مراجعان در حالی رخ داده که تکنسین های اورژانس پردیس یک کودک 2 ساله بدحال را به این بیمارستان انتقال داده بودند.
رئیس اورژانس پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: تکنسین های ما به علت وخامت حال پسربچه دو ساله و نبود زمان کافی برای انتقال به تهران،بیمار را به بیمارستان شفا منتقل کردند.
نادر شایان افزود: پس از ورود آمبولانس به بیمارستان، نگهبانان و دیگر عوامل بیمارستان نه تنها کودک را پذیرش نکردند بلکه با تکنسین های اورژانس نیز درگیر شدند.
وی تاکید کرد: نگهبانان درِ بیمارستان را با زنجیر بستند و اجازه هیچ فعالیتی به عوامل اورژانس ندادند تا اینکه مجبور شدیم کودک را با فوریت به تهران اعزام کنیم.
شایان گفت: پس از شکایت از عوامل بیمارستان و با مداخله کلانتری ( نیروی انتظامی) توانستیم آمبولانس را پس از حدود دو ساعت از بیمارستان خارج کنیم که به این خودرو دولتی هم آسیب وارد آمده بود.
به گفته وی عوامل اورژانس پردیس روزانه حدود 70 ماموریت امدادی انجام می دهند و نگه داشتن آمبولانس در خدمات رسانی به بیماران خلل ایجاد می کند.
رئیس اورژانس پردیس از مقام های قضایی خواست از طریق دوربین های مداربسته رویداد امروز را بررسی کنند و تاکید کرد که حق پیگیری قضایی و قانونی برای اورژانس محفوظ است.
کمبود مراکز درمانی در بومهن و پردیس سبب می شود در مواقع نیاز بیماران به این بیمارستان خصوصی مراجعه کنند.
خبرنگار ایرنا برای تکمیل گزارش با رئیس بیمارستان شفا به صورت تلفنی گفت وگو کرد که دکتر عطیه شاهرخی پاسخ داد: از 23 مردادماه جاری اعلام کرده ایم که به علت تعمیرات ساختمان، بیماران اورژانس را قبول نمی کنیم.
وی در پاسخ به علت زنجیرکردن درِ بیمارستان و نگه داشتن آمبولانس نیز چنین استدلال کرد: اگر آمبولانس را نگه نمی داشتند با آمبولانس خصوصی کودک انتقال پیدا می کرد و هزینه زیادی بر بیمار بار می شد لذا نگه داشته اند تا از طریق همان آمبولانس دولتی بیمار به تهران انتقال یابد.
رئیس اورژانس پردیس در تماس دوباره خبرنگار ایرنا و در واکنش به اظهارات رئیس بیمارستان شفا تاکید کرد: زمانی که بیماران حال وخیمی داشته باشند بناچار و به علت کمبود زمان به بیمارستان منتقل می کنیم و هربیماری را به آنجا نمی بریم.
وی درباره وضعیت سلامت کودک نیز گفت که به مراکز درمانی منتقل شده و حالش خوب است.
شهرستان پردیس در حدود 20 کیلومتری شرق پایتخت واقع شده است.
تهرام/9441/ 1008

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما